مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد-راهبرد معاصر
پزشکیان: من اصولگرا هستم/ برای کسب قدرت نیامده‌ام شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل از خارج به کشور دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری در خصوص اصلاح بورس رهبر انقلاب: برای انتخاب خوب ببینید چه کسی توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری: رئیس‌جمهور باید دارای جامعیت باشد پزشکیان با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد اقامه نماز ظهر جمعی از نخبگان و مدال‌آوران علمی به امامت رهبر انقلاب بررسی نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو در دستور هفته جاری مجلس پیام رهبر انقلاب: برائت از جلادان غزه به همه جهان تسری یابد انتشار فهرست کابینه دولت پزشکیان غیرواقعی است نامه نمایندگان به منظور درباره احکام بازنشستگان فرهنگی انهدام باند توزیع مواد مخدر در نوار مرزی جنوب غرب توسط سپاه پاسداران برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدها در صدا و سیما امروز شنبه 26 خرداد رهبر انقلاب: برائت امسال باید فراتر از موسم حج در همه‌ جای جهان تسرّی یابد حمایت خاتمی از کاندیداتوری پزشکیان

مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد

مخبر در دیدار با معاون نخست‌وزیر چین گفت: امروز موضوع یکجانبه گرایی در دنیا تمام شده و معادلات جهانی شکلی نوین پیدا کرده و این فضا فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه فراهم ساخته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۲۴۲۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ معاون نخست وزیر چین در دیدار با مخبر سرپرست ریاست جمهوری با ابراز تأسف عمیق از شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، از ایشان به عنوان فردی که نقش مهم و اساسی در تضمین امنیت و توسعه ایران ایفا کرده اند، یاد کرد.

 

در این دیدار محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه فضای خوبی برای همکاری دو کشور فراهم شده است، اعلام کرد: امروز موضوع یکجانبه گرایی در دنیا تمام شده و معادلات جهانی شکلی نوین پیدا کرده و این فضا فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه فراهم ساخته است.  

 

مخبر با تشکر از حضور هیات بلندپایه پکن به نمایندگی از شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید ایران، ابراز امیدواری کرد در فرصت مناسب در ماههای آینده مجدداً میزبان هیأت چینی برای پیگیری و به نتیجه رساندن توافقات سران دو کشور باشد.

 

جانگ گوچینگ نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه به نمایندگی از شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای ابراز همدردی با مسئولان و مردم ایران در تهران حضور یافته است، گفت: آقای رئیسی در خصوص گسترش روابط ایران و چین گامهای مهمی برداشته بودند و ما آماده‌ایم توافقات سران دو کشور را بطور کامل به اجرا در آوردیم.

 

فرستاده ویژه رئیس جمهور چین افزود: دولت و مردم چین در شرایط سخت در کنار دوستان ایرانی خود قرار دارند و با خانواده محترم آقای رئیسی ابراز همدردی می کنیم.

 

مسئول ساز و کار عالی دو کشور گفت: حوزه ها و مسیرهای همکاری دو کشور کاملاً روشن و برنامه ریزی شده است و من تلاش می کنم تا با پیگیری مستمر همکاری دو جانبه سریع تر و عمیق تر تداوم پیدا کند.

 

معاون نخست وزیر چین با تقدیر از همکاری‌ها و پیگیری‌های مخبر برای به نتیجه رساندن توافقات دو کشور، گفت: در دیدار قبلی با جنابعالی چند درخواست مطرح شده بود که خوشبختانه همه آنها انجام شده و کمک خوبی به ارتقای روابط دو کشور کرده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده