نتیجه‌بخشی قرارداد چین، نتیجه همراهی دولت و شهرداری‌تهران-راهبرد معاصر
ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی» اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محور‌های مازندران معاون نظارت ستاد ملی جمعیت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین غیرقانونی انجام می‌شود دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های مجازی شدند ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی

نتیجه‌بخشی قرارداد چین، نتیجه همراهی دولت و شهرداری‌تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با چین ی که بزرگترین قرارداد تاریخ کشورمان در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود، گفت: همانطور که دولت تاکنون برای تحقق این اقدام همراهی کرده،‌ در ادامه این مسیر نیز باید به حمایت خود ادامه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، احمد علوی با اشاره به قرارداد شهرداری تهران با کشور چین در حوزه حمل و نقل عمومی که بزرگترین قرارداد تاریخ کشورمان در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مدیران و برنامه‌ریزان شهری باید نگاهشان جامع و درازمدت باشد، آن هم در شهری که حدود 10 میلیون جمعیت دارد و اکثر موضوعاتش با مدیریت شهری گره خورده است بنابراین هنگام برنامه‌ریزی باید کلانشهر را ببینیم و به گونه‌‌ای عمل کنیم که شهر در آینده با مشکلات کمتری مواجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از این موضوعات مربوط به حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: در دهه 90 اقداماتی در حوزه اتوبوس و مترو رخ داد که نزدیک به 15 سال است که از مزایای آن اقدامات بهره‌برداری می‌کنیم؛ در این دوره هم به واسطه اینکه در 5 سال گذشته اتفاق قابل توجهی در این حوزه رخ نداد، بر عهده ماست که اقدام مناسبی رقم زده شود؛ در این راستا فارغ از اینکه ممکن است اتوبوس‌ها یا واگن‌های مترو در دوره ما به مردم تحویل داده شود یا خیر، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تحولی در حوزه حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: قراداد شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی با کشور چین نیز در همین راستا بوده است زیرا هم‌اکنون ضعف شدیدی در تعداد واگن‌های مترو و ناوگان اتوبوسرانی داریم که با تولیدات ملی قابل جبران نیست زیرا روند تولید آنها به زمان زیادی نیاز دارد اما قرارداد چین این مشکل را برطرف می‌کند.

 

وی افزود: بنابراین همه اعم از شهرداری، شورای شهر تهران و دولت باید دست به دست هم دهند تا با تحقق این قرارداد مشکلات مردم در حوزه حمل و نقل عمومی کاهش یابد؛ حال اینکه درباره قرارداد مذکور باید شفاف‌سازی شود، دستگاه‌های نظارتی رسیدگی کنند و ملاحظات رعایت شود، حرفی نیست اما درباره اینکه همه باید کمک کنیم که اصل موضوع به سرانجام برسد هم تردیدی وجود ندارد.

 

علوی با بیان اینکه امیدوارم همانطور که دولت تاکنون برای تحقق این اقدام همراهی کرده،‌ در ادامه این مسیر نیز به همراهی و حمایت خود ادامه دهد، متذکر شد: معتقدم که دغدغه همه مدیران شهری و دولت این است که مشکل مردم برطرف شود بنابراین حتما باید همه دست به دست هم بدهند تا وظیفه‌ای که بر عهده ماست به بهترین شکل اجرا شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار