افتتاح بزرگترین پژوهشگاه سلامت شرق کشور به نام شهید رئیسی-راهبرد معاصر

افتتاح بزرگترین پژوهشگاه سلامت شرق کشور به نام شهید رئیسی

با حضور وزیر بهداشت، پژوهشگاه علوم پزشکی پردیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بزرگترین پژوهشگاه حوزه سلامت شرق کشور به نام شهید جمهور، سید ابراهیم رییسی نام‌گذاری و افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۲۴۲۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر،  بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح این مرکز با اشاره به آغاز عملیات ساخت این پژوهشگاه از سال ۹۷، یادآور شد: این مرکز در ۴ طبقه و هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز، راه اندازی شده است.

 

 وی با بیان اینکه یک پژوهشگاه از چند پژوهشکده و یک پژوهشکده از چندین مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است، افزود: در این پژوهشگاه ۳۳ مرکز تحقیقاتی مستقر هستند و ۲۵ آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته، سالن های اجتماعات و کلاس های درسی در این مرکز فعال است.  

 

به گفته وزیر بهداشت، رویکرد اصلی وزارت بهداشت در دولت مردمی در حوزه تحقیقات سلامت، تجمیع مراکز و امکانات تحقیقاتی برای استفاده محققان دانشگاه های علوم پزشکی است.  دکتر عین اللهی به آغاز پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت در وزارت بهداشت به منظور افتتاح پروژه های حوزه سلامت در فرصت باقی مانده از دولت مردمی اشاره و تاکید کرد: مقرر شده بود پروژه های متعدد حوزه سلامت از جمله پروژه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور رییس جمهور شهید افتتاح شود و ما منتظر ایشان بودیم اما تقدیر بر این شد که بدون حضور فیزیکی ایشان، ادامه دهنده راه و مکتب آیت الله رییسی در نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام باشیم.

 

در این مراسم معاونان تحقیقات و فناوری و توسعه مدیریت و منابع، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیرکل منابع انسانی و مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده