عراقچی: موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

عراقچی: موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاها در خصوص ارسال موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تصریح کرد: اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 13
کد خبر: ۲۶۰۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهایی در خصوص محتوای دیدارش با جوزپ بورل، مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در ملاقات با جوزپ بورل و انریکه مورا در نیویورک، موارد زیر را بیان کردم:

 

1. همکاری‌های نظامی ایران و روسیه جدید نیست و سابقه‌ای دارد که به قبل از بحران اوکراین برمی‌گردد.

2. برخی اروپایی‌ها به رژیم اسرائیل انواع سلاح‌های پیشرفته را ارائه دادند و مشتاقانه در عملیات نظامی علیه ایران شرکت کردند.

3. سیاست فشار حداکثری ایالات متحده همچنان برقرار است و بنگاه‌های اقتصادی در اروپا به‌طور کامل از دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا پیروی می‌کند.

 

عراقچی تصریح کرد: من به‌وضوح و دوباره بر آنچه گفته‌ام تأکید می‌کنم؛ ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم. اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده