اعزام تیم ارشد آمریکا به قاهره-راهبرد معاصر

اعزام تیم ارشد آمریکا به قاهره

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که یک تیم ارشد از واشنگتن هفته آینده برای گفت‌وگو‌های صلح به قاهره خواهد رفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۲۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر موافقت کرد که یک تیم ارشد از واشنگتن را به قاهره بفرستد تا گفت‌وگو‌ها درباره کمک‌های بشردوستانه به غزه و برقراری صلح ادامه پیدا کند. 

 

به گزارش آکسیوس، دو طرف توافق کردند که تا زمان بازگشایی مجدد گذرگاه رفح در جنوب غزه، روند کمک‌رسانی از طریق گذرگاه «کرم شالوم» انجام شود.

 

نیرو‌های صهیونیست از ششم ماه مه (۱۷ اردیبهشت) سمت فلسطینی گذرگاه مرزی رفح با مصر را اشغال کردند. این امر سبب مسدود شدن مسیر کمک‌ها شد و در حالی که قحطی در سراسر نوار غزه در حال گسترش است، برخی مواد غذایی پشت مرز‌ها ماند و فاسد شد. در پی بسته شدن گذرگاه رفح، کمبود سوخت نیز تشدید شده و در نتیجه آن فعالیت چندین بیمارستان متوقف شد.

 

تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه از رژیم صهیونیستی خواست موانع در روند امدادرسانی به فلسطینیان در غزه را بردارد. وی در یک کنفرانس خبری گفت: «با وجود اینکه تدارکات لازم در انبار‌ها و بیمارستان‌ها از پیش ذخیره شده است، اما کمک‌های ضروری به غزه به سرعت در حال اتمام است. حقیقت این است که بدون جریان یافتن کمک‌ها به غزه ما نمی‌توانیم حمایت‌های حیاتی در بیمارستان‌ها و از مردم را به طور پایدار انجام دهیم»./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده