انتقاد شدید کارشناسان به فوتبال کیروشی استقلال-راهبرد معاصر

انتقاد شدید کارشناسان به فوتبال کیروشی استقلال

در طول سال‌های اخیر ارائه فوتبال دفاعی از سوی تیم‌های تحت امر جواد نکونام باعث شد تا بسیاری از کارشناسان فوتبالی سبک این مربی جوان را کیروشی تلقی کرده و به آن انتقاداتی را وارد کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۲۲۲

به گزارش راهبردمعاصر؛ در دیدار دربی برگشت بود که بسیاری از طرفداران فوتبال و کارشناسان این رشته معتقد بودند تیم استقلال با ارائه یک فوتبال دفاعی و اصطلاحا اتوبوسی شرایط ایجاد کرد که نه تنها دربی زیبایی را شاهد نباشیم بلکه هیچ گلی در این مسابقه جذاب بین دو تیم صدرشین رد و بدل نشود.

 

حالا و با مروری بر صحبت‌های کارشناسان فوتبالی ظرف ساعت پس از پایان دیدار تیم‌های استقلال و نساجی قائمشهر می‌توان دریافت که این نوع فوتبال همچنان مورد انتقاد طرفداران این ورزش در کشورمان است.

 

یکی از عوامل اصلی در مخالفت اهالی فوتبال در رابطه با ادامه همراهی کارلوس کی روش با تیم ملی، سبک فوتبال کاملاً تدافعی و کم تحرک تیم ملی در آن دوران بود. فوتبالی که باید با دقت در آن دفاع می‌شد و از موقعیت‌ها برای زدن ضربه آخر و پیروزی استفاده می‌کردند.

 

حالا هم کارشناسان فوتبالی بر این اعتقادند که دیدار تیم‌های نساجی و استقلال فاقد هرگونه تحرک آنچنانی و هیجان بود و این را به علت نوع فوتبال تیم جواد نکونام که تحت تاثیر مدل فوتبال کارلوس کی روش است می‌دانند.

 

تیم نساجی به واسطه شرایط حساسش در پایین طبیعتاً نمی‌توانست مقابل تیم صدرنشین جدول لیگ برتر هجومی بازی کند اما کارشناسان بر این اعتقادند که استقلال برای حفظ صدر جدول و کسب پیروزی در دیدار مقابل نساجی باید خودش را به آب و آتش می‌زد و هر طور شده این دیدار را با امتیاز کامل ترک می‌کرد.

 

فراموش نکرده‌ایم جواد نکونام در دوران حضور به عنوان بازیکن در تیم ملی یکی از نفرات مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود که پس از خداحافظی از فوتبال ملی نیز به عنوان دستیار مدتی کنار دست این سرمربی پرتغالی فعالیت می‌کرد./ خبرورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده