ایران؛ محور گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و آلمان-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ایران؛ محور گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و آلمان

بخشی از گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و آلمان به مسئله ایران اختصاص یافت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۴۲۲۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روایت خود از گفت‌وگوی تلفنی «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با «آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه آلمان را ارائه داده است. طبق این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور بر حمایت خود از اوکراین در جنگ برابر روسیه تأکید کرده‌اند.

 

«چالش‌های ایجادشده توسط چین» از جمله حمایت پکن از صنایع دفاعی روسیه از جمله دیگر موضوعاتی بوده که روسای دستگاه دیپلماسی دو کشور در خصوص آن رایزنی کرده‌اند. 

 

بلینکن و بائربوک علاوه بر این در خصوص تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه، آزادی اسرا و تسهیل عرضه کمک‌های انسانی در نوار غزه گفت‌وگو کرده‌اند.

 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا تصریح شده دو طرف بر سر «اهمیت جلوگیری از بالارفت تنش‌ها در خاورمیانه و تهدیدهای ناشی از ایران» توافق کرده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده