اختلال در فرودگاه‌های اسرائیل-راهبرد معاصر

اختلال در فرودگاه‌های اسرائیل

رسانه‌های عبری زبان از اختلال شدید در خدمات پروازی تمامی فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی و تجمع گسترده مسافران در فرودگاه‌ها خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 26
کد خبر: ۲۴۲۵۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از اداره فرودگاه‌های تل‌آویو خبر داد، اختلال فنی باعث شد مشکلات زیادی در انجام عملیات فرود و پرواز تمامی فرودگاه‌های اسرائیل به وجود آید.

به گفته این رسانه، این امر باعث شد هزاران نفر از مسافران با لغو پرواز‌های خود مواجه شوند.

روزنامه یسرائیل هیوم نیز در گزارشی در این رابطه خبر داد، رادار هدایت کننده پرواز‌ها در اسرائیل دچار مشکل شده و همین امر باعث شد تا شمار پرواز‌ها طبق دستورات صادر شده توسط نهاد‌های ذیربط به حداقل رسید.

براساس این گزارش، اختلال به وجود آمده در این امر بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و باعث شد شمار پرواز‌های ورودی و خروجی به فرودگاه‌های اسرائیل به حداقل برسد.

این رسانه عبری زبان همچنین فاش کرد، مشکل به وجود آمده به طور حتم به دلیل اختلال در سیستم راداری بوده، اما هنوز مشخص نیست علت وقوع این مشکل چه بوده و تا چه حد به سیستم راداری آسیب وارد کرده است.

مسئولین عالی‌رتبه اداره فرودگاه‌های اسرائیل هم به یسرائیل هیوم خبر دادند، مشکل پیش آمده مربوط به رادار مستقر در جنوب است و تلاش‌ها برای اصلاح این مشکل در حال انجام است.

گفتنی است منطقه جنوب منطقه‌ای است که معمولا گروه‌های مقاومت عراق و یمن حملات پهپادی و موشکی خود را به آن سو هدایت کرده و شعاعی از اطراف نوار غزه را هم شامل می‌شود. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده