سفیر یمن: شهیدامیرعبداللهیان صدای مردم فلسطین در جهان بود-راهبرد معاصر

سفیر یمن: شهیدامیرعبداللهیان صدای مردم فلسطین در جهان بود

سفیر یمن در تهران با اشاره به نقش مهم و محوری وزیر خارجه شهید کشورمان در حمایت از محور مقاومت و برقراری روابط مطلوب با کشورها در منطقه تاکید کرد که شهید امیرعبداللهیان صدای مقاومت و مردم مظلوم فلسطین در همه محافل بین‌المللی بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۶۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، یمن یکی از کشورهایی است که ملت و دولت آن ارادت بالایی به جمهوری اسلامی ایران و رهبری کشورمان و همچنین مقامات شهید ایران، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان دارند و همواره قدردان حمایت‌های آنها از جبهه مقاومت در برابر استکبار بوده‌اند.

 

یمنی‌ها که مراسم بزرگداشت روز ملی اتحاد یمن را در همدردی با ملت و دولت و رهبری ایران به خاطر غم از دست دادن مقامات بزرگ کشورمان تا پایان عزای عمومی ایران به تعویق انداخته بودند، روز گذشته فعالیت‌هایی برای بزرگداشت این روز انجام دادند و «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت موقت در صنعا در این زمینه اظهار داشت: ما جشن روز اتحاد یمن را به تعویق انداختیم؛ زیرا در غم بزرگ برادران ایرانی خود در شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و همراهان آنها شریک هستیم. با توجه به نقشی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ایفا می‌کند مصیبت‌ها و غم‌های ما یکی است.

 

در همین راستا ما گفت‌وگویی با «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران داشتیم که در آن به نقش شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در حمایت از مقاومت و مظلومان پرداخته شد.

 

امیرعبداللهیان بر وحدت جبهه مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید داشت

ابراهیم الدیلمی در ابتدای این گفتگو به روابط شخصی خود با شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان پرداخته و گفت: ما ارتباط ویژه‌ای با جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان داشتیم و ایشان همواره بر وحدت جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف در مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید داشت.

 

وی درباره روابط وزیر خارجه شهید کشورمان با یمن نیز اظهار داشت: در مورد رابطه با یمن، شهید امیرعبداللهیان همواره ایمان داشت که رزمندگان و مقاومت و دولت یمن قادر به ایجاد تغییر در عرصه ژئوپلیتیکی منطقه هستند. ایشان معتقد بود که تجاوز سعودی- آمریکایی علیه یمن با شکست مواجه خواهد شد و مردم انقلابی یمن به آنچه که می‌خواهند دست خواهند یافت.

 

این دیپلمات یمنی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان علاقه زیادی به توسعه روابط به ویژه با یمن داشت. ایشان مشتاق تشکیل شورای عالی مشترک میان یمن و ایران برای اداره همه روابط بین دو کشور برادر بود. خداوند شهید امیرعبداللهیان را رحمت کند و ما به همراهان ایشان در وزارت خارجه ایران تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم راهی که این شهید بین یمن و ایران آغاز کرد ادامه داشته باشد.

 

شهید امیرعبداللهیان صدای مقاومت و مردم مظلوم فلسطین در جهان بود

ابراهیم الدیلمی تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان در رابطه با جبهه مقاومت به ویژه بعد از طوفان الاقصی بسیار مشتاق بود که سخنگوی اصلی به نام جبهه مقاومت باشد و او در واقع وزیر خارجه کل کشورهای عضو محور مقاومت در محافل بین‌المللی، چه در نشست‌های عربی و اسلامی و چه در محافل بین‌المللی در شورای امنیت یا سازمان ملل بود تا صدای مقاومت و ملت مظلوم فلسطین را به جهان برساند و نقش جبهه‌های حامی فلسطین در یمن یا عراق و یا جمهوری اسلامی ایران و نیز پیروزی حق فلسطینی‌ها را روشن کند.

 

امیرعبداللهیان به شایستگی ماموریت خود را به سرانجام رساند

این مسئول یمنی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دائمی وزیر خارجه شهید کشورمان از مظلومان جهان و به ویژه مردم فلسطین اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان با قدرت از عملیات نبرد طوفان الاقصی دفاع و آن را تایید کرد و با وجود همه فشارهایی که جمهوری اسلامی ایران در آن زمان در معرض آن قرار داشت و برخی آنچه که در 7 اکتبر اتفاق افتاده بود را محکوم می‌کردند، اما شهید امیرعبداللهیان نبرد طوفان الاقصی را تبریک گفت.

 

وی تاکید کرد: شهید امیرعبداللهیان این مسئولیت را بر عهده گرفت و در آن بسیار موفق بود. برخی روی این مسئله شرط‌بندی کرده بودند که شهید امیرعبداللهیان در ماموریت خود شکست خواهد خورد اما او با شایستگی این ماموریت را انجام داد و ماموریت خود را با شهادتش در راه قدس به پایان رساند و انشاالله خداوند ایشان را هم‌نشین پیامبران و صدیقان و صالحان کند.

 

برای مرحله پنجم و ششم  عملیات علیه صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم

ابراهیم الدیلمی درباره روند تقابل رزمندگان یمنی با دشمن صهیونیستی نیز گفت: جبهه یمن به عنوان یکی از برجسته‌ترین جبهه‌های حامی فلسطین در مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه به ویژه در مرحله حمله اخیر این رژیم به رفح قرار دارد. سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن به عملیات‌های خود ضد دشمن صهیونیستی ادامه خواهند داد. ما اکنون در مرحله چهارم این عملیات‌ها هستیم و برای مرحله پنجم و ششم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا تجاوزات وحشیانه دشمن علیه مردم فلسطین متوقف گردد و محاصره از این مردم برداشته شود.

 

محور مقاومت دستاوردهای بزرگی در جنگ علیه صهیونیست‌ها کسب کرد

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که در سه مرحله اول نیروهای مسلح یمن در کنار دوستان شریفمان در محور مقاومت موفق شدند بعد از استواری و صبر مردم فلسطین دستاوردهای چشمگیری را در برابر دشمن صهیونیستی کسب کنند. در این میان یمن در کنار دوستان شریفمان در محور مقاومت نقش جبهه حمایتی از غزه را بر عهده گرفتند که مانع از تحقق اهداف دشمن صهیونیستی در جنگ شد.

 

سفیر صنعا در تهران در پایان این گفتگو اظهار داشت: ما بر این باوریم که بعد از گذشت تقریباً 8 ماه از تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه غزه، اگر صبر و فداکاری ملت فلسطین به ویژه جنبش‌های مقاومت فلسطین و در راس آن حماس در مقابله با دشمن صهیونیستی نبود امروز اوضاع به این شکلی که به آن رسیده‌ایم نمی‌شد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده