اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۰ فرد و نهاد روسیه وضع کرد-راهبرد معاصر

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ۲۰ فرد و نهاد روسیه وضع کرد

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) تحریم‌های جدیدی را علیه یک نهاد روسی و ۱۹ فرد به اتهام ادعایی نقض حقوق‌بشر اعمال کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۲۴۲۷۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای اروپا (EC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چارچوب جدیدی را برای اقدامات محدودکننده علیه کسانی که به ادعای اتحادیه اروپا مسوول «نقض حقوق بشر»، «سرکوب جامعه مدنی و مخالفان دموکراتیک» و «تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در روسیه» هستند، تنظیم کرده است.

فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل سرویس فدرال زندان، قاضی‌ها، دادستان‌ها، اعضای بخش قضائی روسیه می‌شود که ادعا می‌کنند در زندانی شدن و مرگ الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه نقش داشته‌اند.

ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ جان خود را از دست داد.

منابع قضایی روسیه اعلام کردند که وی بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آنها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند.

کرملین هرگونه دخالت دولت روسیه در مرگ ناوالنی را که در مسکو به خاک سپرده شد، رد کرده است.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود.

هشت کشور اتحادیه اروپا اسفند ماه در نامه‌ای به جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی این اتحادیه خواستار تحریم مقام‌های قضایی روسیه شده بودند. / آناتولی

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار