زنگ خطر در آخرین بیمارستان‌های فعال غزه به صدا درآمد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

زنگ خطر در آخرین بیمارستان‌های فعال غزه به صدا درآمد

مدیر بیمارستان تخصصی کویت در رفح اعلام کرد که در پی گسترش حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، این بیمارستان از کار افتاد و از سوی دیگر مدیریت بیمارستان شهداء الاقصی در مرکز غزه هم درباره توقف فعالیت‌های آن ظرف چند ساعت آینده هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، در پی جنایت‌های وحشیانه‌ای که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی چند روز گذشته علیه آوارگان غیرنظامی در رفح انجام داده است،دکتر «صهیب الهمص» مدیر بیمارستان تخصصی کویت در رفح شب گذشته اعلام کرد که این بیمارستان از کار افتاده است.

 

وی تاکید کرد: در سایه گسترش عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح و هدف قرار دادن مکرر و عامدانه محیط اطراف بیمارستان کویت این بیمارستان از خدمت خارج شد.

 

الهمص  در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که اشغالگران صهیونیست بارها این بیمارستان را هدف قرار داده‌اند که آخرین مورد آن حمله به ورودی بیمارستان بود و منجر به شهادت دو نفر از کارمندان بیمارستان شد. همچنین پنج تن از اعضای کادر پزشکی هم مجروح شدند.

 

مدیر بیمارستان کویت تصریح کرد که ما رسماً اعلام می‌کنیم بیمارستان تخصصی کویت از کار افتاده و تیم‌های پزشکی فعال در آن به بیمارستان صحرایی در منطقه المواصی که در حال آماده سازی است منتقل شده‌اند.

 

از طرف دیگر بیمارستان شهداء الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد و اداره این بیمارستان شب گذشته درباره توقف فعالیت‌های آن ظرف 4 ساعت به دلیل عدم رسیدن سوخت هشدار داده و اعلام کرد: این امر موجب توقف ارائه خدمات به 600 بیمار دیالیزی می‌شود که دچار نارسایی کلیه هستند و در بیمارستان شهداء الاقصی تحت درمان بودند.

 

در بیانیه اداره بیمارستان شهداء الاقصی آمده است: ارتش اشغالگر صهیونیستی از بعد از ظهر یکشنبه از ارسال سوخت به این بیمارستان جلوگیری کرده که منجر به تعطیلی خدمات بهداشتی در تمام بخش‌های بیمارستان می‌شود. این دومین بار در کمتر از یک هفته است که اشغالگران مانع رسیدن سوخت به بیمارستان می‌شوند و به دلیل تعلل صهیونیست‌ها در این زمینه تقریباً ما ده‌ها مجروح و بیمار را از دست داده‌ایم.

 

بیمارستان شهداء الاقصی نسبت به پیامدهای خطرناک جلوگیری از رسیدن سوخت به این بیمارستان هشدار داده و تاکید کرد که این اقدام اشغالگران در چهارچوب تحت فشار گذاشتن کادر پزشکی و بخش بهداشت نوار غزه که در حال حاضر به مرز فروپاشی رسیده است، می‌باشد و رژیم اشغالگر به دنبال آن است که کار بیمارستان‌ها در نوار غزه به طور کامل متوقف شود. این در حالی است که بسیاری از بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند و در حال حاضر بیمارستان شهداء الاقصی به بیش از 1200 بیمار و مجروح از جمله 600 بیمار کلیوی خدمات می‌دهد.

 

بر اساس این بیانیه، افرادی که از نارسایی کلیه رنج می‌برند برای بهره‌مندی از خدمات دیالیز به جریان الکتریکی مداوم نیاز دارند که در صورت نرسیدن سوخت به بیمارستان این جریان ظرف چند ساعت قطع می‌شود.

 

اداره بیمارستان شهداء الاقصی افزود که ما رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل این جنایات هولناک می‌دانیم که بیماران را از حق درمان و دریافت دارو باز می‌دارند. ما از همه کشورهای جهان می‌خواهیم این جنایات وحشیانه را محکوم کنند.

 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما همچنین از جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای تحویل 50 هزار لیتر سوخت به بیمارستان شهداء الاقصی تحت فشار قرار دهند تا تیم‌های پزشکی بتوانند فعالیت‌های خود را برای ارائه خدمات به بیش از هزار بیمار و مجروح ادامه دهند. در غیر این صورت یک فاجعه بهداشتی و انسانی بزرگ برای صدها بیمار و مجروح در بیمارستان شهداء الاقصی رخ خواهد داد که به معنای حکم اعدام برای آنهاست.

 

این درحالی است که جنایات اشغالگران علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غزه همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از هفته گذشته بیمارستان «العوده» در شمال غزه را که پس از خارج شدن سایر بیمارستان‌ها از خدمت، تاکنون توانسته به شکل محدود فعال بماند و به مردم خدمات ارائه دهد را محاصره و تیم‌های پزشکی و بیماران را بازداشت کرده‌اند.

 

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در شمال نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده