اوضاع وخیم بهداشت و درمان در غزه-راهبرد معاصر

اوضاع وخیم بهداشت و درمان در غزه

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیمارستان قدس در شهر غزه به سبب اتمام سوخت و قطعی برق از خدمت خارج شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 12
کد خبر: ۲۱۳۱۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیمارستان قدس در شهر غزه به سبب اتمام سوخت و قطعی برق از خدمت خارج شده است.

 

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی، دقایقی قبل مجدد بیمارستان شفا در غزه را بمباران کردند.

 

از سوی دیگر یکی از پزشکان بیمارستان شفا گفت: اشغالگران بخش زایمان را بمباران کردند که ۳ پرستار به شهادت رسیدند. اجساد شهدا روی زمین افتاده و تلاش می‌کنیم آن‌ها را در محوطه‌های بیمارستان دفن کنیم .ما در داخل ۲ ساختمان از مجموع ۸ ساختمان موجود در بیمارستان شفا محاصره شدیم و غذا و آب را بین خود تقسیم می‌کنیم. غذای ما در داخل بیمارستان بیسکویت و آب شور است.

 

پیش از این هم یوسف ابوریش، معاون وزیر بهداشت غزه اعلام کرد که در جریان یکی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این باریکه، بخش قلب بیمارستان الشفاء(بزرگ‌ترین بیمارستان این منطقه) تخریب شده است.

 

به گفته ابوریش، همزمان با تشدید جنگ در اطراف این مرکز درمانی، «اشغالگران بخش قلب بیمارستان الشفاء را کاملا ویران کرده‌اند.» به گفته وی «ساختمان دو طبقه این بخش در این حمله هوایی کاملا ویران شده است.» شاهدان عینی حمله اشغالگران به این بیمارستان را تایید کرده‌اند.

 

منیر البرش مدیرکل وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که «کادر پزشکی و درمانی بیمارستان الشفاء زیر بمباران و محاصره شدید قرار دارند و دسترسی آنها به دارو و غذا قطع شده است. آنها دو روز است که برای زنده ماندن فقط آب و خرما می‌خورند.»

 

البرش افزود: برق سردخانه بیمارستان الشفاء که پیکرهای شهدا در آن نگهداری می‌شود، قطع شده است. دو پزشک و افراد خانواده آنها هم در حملات هوایی اشغالگران به خانه‌های مسکونی در اطراف بیمارستان الشفاء شهید شدند. نظامیان اشغالگر در ۱۰۰ متری بیمارستان الشفاء مستقر هستند و تک تیراندازان هر کسی را که از بیمارستان خارج یا به آن وارد شود، هدف قرار می‌دهند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده