تهران: با هرگونه حمله نظامی به شمال سوریه مخالفیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تهران: با هرگونه حمله نظامی به شمال سوریه مخالفیم

وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه ای به تشریح موضع رسمی ایران نسبت به حمله احتمالی ترکیه به شرق رود فرات پرداخته و ضمن مخالفت با اقدام احتمالی؛ آن را تامین کننده مقاصد امنیتی ترکیه ندانسته است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
کد خبر: ۲۴۲۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ اکنون و با خروج نیروهای آمریکایی از مناطق کُردنشین شمال سوریه؛ احتمال حمله نظامی ترکیه به این منطقه بیش از هر زمانی احساس می شود. مقامات سیاسی و امنیتی ترکیه ماه هاست که وعده چنین حمله ای را تحت لوای مقابله با تروریسم در منطقه سر داده اند؛ با این حال چراغ سبز آمریکا موجب شده تا آنکارا با خیالی آسوده در تدارک چنین حمله ای بر آید.

 

وزرات امور خارجه کشورمان در همین باره به انتشار بیانیه ای پرداخته و به بیان مواضع کشورمان در برابر حمله احتمالی ترکیه به شرق رود فرات پرداخته است. در این بیانیه آمده است تصمیم ایالات متحده آمريكا برای رفع اشغال اراضی سوريه و خروج نيروهاي نظامی این کشور از سوریه را اقدامی می داند که می بایست بسیار زودتر از این اتفاق می افتاد.

 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز اميدواری برای ايجاد صلح و ثبات در سوريه و منطقه به دنبال اقدام اخیر آمریکا، اخبار نگران کننده از احتمال ورود نيروهای نظامی تركيه به خاک سوريه را از نزدیک دنبال کرده و معتقد است چنین اقدامی در صورت وقوع، نه تنها نگرانی های امنيتی ترکیه را برطرف نخواهد كرد؛ بلكه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده ای خواهد شد و بر اين اساس جمهوری اسلامی ایران با هر گونه عمليات نظامی احتمالی مخالف است.

 

جمهوری اسلامی ایران برای برقراری تماس فوری با مقامات تركيه و سوريه به منظور رفع نگرانی های موجود از طريق مسالمت آميز آمادگی دارد و تاکید می نماید که احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدنا مبناهای مناسبی برای اين گفتگوها می باشند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده