قالیباف: با رعایت تقوا تکلیف خود را در قبال مردم انجام می‌دهیم-راهبرد معاصر

قالیباف: با رعایت تقوا تکلیف خود را در قبال مردم انجام می‌دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز گفت: با رعایت تقوا تکلیف خود را در قبال مردم و انقلاب انجام می‌دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۸۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ در نشست علنی امروز (سه شنبه 8 خرداد) محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدا وظیفه خود می‌دانم بار دیگر شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گویم.


وی افزود: در ابتدا از شما نمایندگان تشکر می‌کنم که من را به عنوان خادم خود انتخاب کردید تا وظایفی را که طبق قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس با استفاده از اختیاراتی که در نظر گرفته شده است پیگیری کنم.


رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه می‌دانیم که کار در مجلس کار جمعی است. همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با فهم مشترک عمل کنیم ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوع عزم نکنند مجلس نمی‌تواند کار موثر انجام دهد و حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند لطمه بزند.


قالیباف گفت: واقعیت این است که مردم از ما مسئولان توقع دارند به جای حاشیه‌پردازی فقط به فکر مسائل آنان باشند. حضرت آقا خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند. مجلس دوازدهم رویکرد اصلی‌اش را باید همین رهنمود‌ها قرار دهد. رهبر حکیم انقلاب آرام بخشی، امید آفرینی و دعوت به هم‌دلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم اعلام کردند. لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد.


وی تصریح کرد: ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و همگرا و هم‌دل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم بر روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم. اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و هم باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود، اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه‌پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرام بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمود‌های صریح رهبر معظم انقلاب است.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مساله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان میراث مهم شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر ما در مجلس یا دولت بر روی اجری برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت مشکلات روز مردم را مدیریت کنیم  و در بلند مدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم.


قالیباف در خاتمه تاکید کرد: امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه رهبر انقلاب با رعایت تقوا، انصاف، گذشت، مسئولیت‌پذیری و کار بی منت تکلیف خود را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار