درگیری مسلحانه در مرز سراوان + جزئیات-راهبرد معاصر

درگیری مسلحانه در مرز سراوان + جزئیات

فرمانده مرزبانی از درگیری مسلحانه در مرز سراوان سیستان و بلوچستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر، مرزداران استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی شهرستان سراوان، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله سنگین موادمخدر از منطقه مرزی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستورکار قرار دادند.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

گودرزی اضافه کرد: سوداگران مرگ به محض روئیت ماموران، اقدام به تیراندازی کرده که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده و به علت حجم زیاد آتش ماموران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته و عرصه را بر خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن خودرو و محموله موادمخدر به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. مرزداران در این عملیات موفق شدند، ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، مقدار ۴۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۱۵۸ کیلوگرم تریاک و ۲۵۰ کیلوگرم حشیش را کشف کنند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده