واکنش پوتین به پیشنهاد غرب برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای یورش به مسکو-راهبرد معاصر

واکنش پوتین به پیشنهاد غرب برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای یورش به مسکو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با اشاره به پیشنهاد غرب برای دادن چراغ سبز به اوکراین برای یورش به مسکو، اعلام کرد که ناتو باید بداند که با چه چیزی بازی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ پوتین امروز سه‌شنبه در جریان نشست خبری پس از سفرش به ازبکستان گفت: این نمایندگان کشور‌های ناتو، به ویژه در اروپا، به ویژه در کشور‌های کوچک، عموماً باید آگاه باشند که با چه چیزی بازی می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: ما همچنان هر طور که صلاح بدانیم عمل خواهیم کرد، صرف نظر از اینکه چه کسی در خاک اوکراین است و این چیزی است که آنها باید مطمئنا بدانند".

وی با اشاره به اینکه مجموعه غرب می‌خواهد ظاهر پشتیبانی جامعه جهانی از اوکراین را ایجاد کند، اما موفق نخواهند شد بیان کرد: آنها می‌خواهند چیزی را ترسیم نمایند، ظاهر پشتیبانی جهانی را بر اساس خواسته‌های خود ایجاد کنند و آن را به‌عنوان موقعیت یکپارچه جامعه جهانی معرفی کنند. 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از واشنگتن خواسته تا اجازه استفاده از سلاح‌های غربی علیه اهداف نظامی در روسیه را بدهد. وی مدعی شد که این امر در جنگ دفاعی اوکراین "مشروع" است.

دبیرکل ناتو همچنین از اعضای این ائتلاف نظامی خواسته است تا اجازه استفاده از سلاح‌های غربی علیه اهداف نظامی در خاک روسیه را بدهند.

وی در مصاحبه‌ای ویدئویی با اکونومیست بریتانیا گفت: زمان آن فرا رسیده است که به این فکر کنیم که آیا برخی از محدودیت‌ها در مورد تسلیحات تحویلی به اوکراین باید برداشته شود یا خیر. به ادعای وی تأسیسات نظامی در قلمرو فدراسیون روسیه هدف مشروع در جنگ دفاعی اوکراین هستند. / اسپوتنیک

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده