فینال لیگ قهرمانان اروپا /تمجید سرمربی دورتموند از کارلو آنجلوتی-راهبرد معاصر

فینال لیگ قهرمانان اروپا /تمجید سرمربی دورتموند از کارلو آنجلوتی

سرمربی تیم فوتبال بوروسیا دورتموند ضمن تمجید از سرمربی ایتالیایی رئال مادرید، درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا هم صحبت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۴۲


به گزارش خبرگزاری تسنیم، ادین ترزیچ که شاگردانش در مسیر رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌هایی همچون اتلتیکومادرید و پاری‌سن‌ژرمن را کنار زدند، در آستانه دیدار شنبه شب با رئال مادرید در فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت آلمان» گفت: رسیدن ما به فینال لیگ قهرمانان اروپا داستان واقعاً باورنکردنی است. من نمی‌خواهم در مورد داستان خودم صحبت کنم چون ما به صورت تیمی کاری خارق‌العاده انجام دادیم. باید گفت که ما با شایستگی به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم. من پیش از این در دورتموند به عنوان دستیار سرمربی فعالیت می‌کردم اما همان موقع هم من پیش از اینکه در این تیم سمتی داشته باشم، یک هوادار بودم، درست مثل تمامی آنهایی که حالا در این حرفه در سطح جهان کار می‌کنند. حالا سرمربی بوروسیا دورتموند هستم و از این بابت خوشحالم و افتخار می‌کنم که قرار است با این تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم.

سرمربی بوروسیا دورتموند همچنین درباره رقیب تیمش که پرافتخارترین تیم اروپایی  است، اظهار داشت: اگر شما 14 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده باشید، این بدین معناست که شما کاملاً جذب این مسابقات شده‌اید. آنچلوتی جام‌هایی زیادی را به عنوان مربی به دست آورده است، او تجربه بالایی دارد اما او هم زمانی که برای اولین بار به عنوان مربی در لیگ قهرمانان موفق به کسب جام شد، شرایط کنونی من را تجربه کرده است. من احترام زیادی برای کارلتو قائل هستم، او جام‌های زیادی را با تیم‌های مختلف به دست آورده است. او یکی از بهترین مربیان در تاریخ فوتبال است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این دقیقاً چیزی بود که می‌خواستیم، یعنی تجربه چیزی خاص در پایان فصل. در حال حاضر خوب تمرین می‌کنیم و تیم انرژی خوبی دارد و این باور وجود دارد که می‌توانیم دست به کار خاصی بزنیم. ما می‌خواهیم به رؤیای‌مان جامه عمل بپوشانیم. قهرمان مطلق قهرمانان فوتبال جهان (اشاره به رئال مادرید) در لندن (ورزشگاه ومبلی واقع در شهر لندن) منتظر است. ما هم البته شانس‌های خود در فینال را خواهیم داشت اما رئال در طول فصل بهتر و بهتر شده است. هنوز چیزهایی مانده که باید آنها را مورد بررسی قرار دهیم و چیزهایی هست که در تقابل با رئال می‌خواهیم نشان دهیم. 

ترزیچ 41 ساله همچنین در گفت‌وگو با سایت رسمی اتحاده فوتبال اروپا (یوفا) گفت: این برای اولین بار است که من بازی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و حضور در فینال این رقابت‌ها را تجربه می‌کنم. من هنوز باید تجربیاتی کسب کنم اما از تجربیات کسانی که پیش از این در این موقعیت بوده‌اند، استفاده خواهم کرد و سعی می‌کنم اشتباهی مرتکب نشوم.

وی درباره اینکه کسب این جام چه معنا و مفهومی می‌تواند برای او دارد، اظهار داشت: معنا و مفهوم زیادی خواهد داشت. لیگ قهرمانان، مهمترین جامی است که می‌توان در فوتبال به دستش آورد. متأسفانه ما پیش از این تنها یکبار در تاریخ باشگاه دورتموند فاتح این رقابت‌ها شده‌ایم، به همین خاطر این فرصتی که حالا برای کسب این جام نصیب‌مان شده را خاص می‌کند.

تیم‌های بوروسیا دورتموند و رئال مادرید از ساعت 22:30 شنبه پیش‌رو (به وقت تهران) در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف هم خواهند رفت./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده