اعتراض به انتخابات نایب رئیسی مجلس/آرا باز شمارش شد-راهبرد معاصر
تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است جلیلی: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید پزشکیان: می‌خواهم اخلاق سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهم زاکانی : همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و استقلال کشور است قالیباف: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب

اعتراض به انتخابات نایب رئیسی مجلس/آرا باز شمارش شد

 اعتراض یکی‌ از نامزدهای نایب رییسی مجلس دوازدهم، سبب شد آراء ماخوذه در انتخابات هیات رییسه، مورد بازشماری قرار بگیرد اما نتیجه نهایی تغییر نکرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۲۴۲۹۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  انتخاب هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه (۸ خردادماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رییس مجلس، نایب رییس اول و دوم، دبیران و ناظران بر اساس رای گیری انجام شده انتخاب شدند.

در همین زمینه اداره کل اخبار رسانه‌های مجلس، اطلاعیه صادر کرد که در آن به موضوع اعتراض یکی از نامزدهای نایب رییسی اشاره شده است.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه - ۸ خرداد ۱۴۰۳ - و اعتراض یکی از کاندیداهای نایب رئیسی به نتیجه شمارش آراء، جلسه بازشماری با حضور کاندیدای معترض، نماینده مرکز حراست و نماینده اداره‌کل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد که نتایج جلسه بازشماری آرای نامزدهای نایب رئیسی برای اجلاسیه اول مجلس دوازدهم به شرح زیر است:

حمیدرضا حاجی‌بابایی

شمارش اولیه:۱۷۵

بازشماری: ۱۵۴

علی نیکزاد ثمرین

شمارش اولیه: ۱۶۹

بازشماری: ۱۴۲

عبدالرضا مصری

شمارش اولیه: ۱۱۵

بازشماری: ۹۶

حسینعلی حاجی دلیگانی

شمارش اولیه: ۹۶

بازشماری: ۹۰

حمید رسایی

شمارش اولیه: ۳۵

بازشماری: ۳۶

موسی غضنفرآبادی

شمارش اولیه: ۱۶

بازشماری: ۱۴

آرای باطله

شمارش اولیه: ۲

بازشماری: ۲

براین اساس صورت جلسه بازشماری آراء اعلام می‌شود:

۱- درفرایند چاپ تعرفه رأی، توزیع تعرفه‌ها و ثبت امضاء نمایندگان و جمع‌آوری آراء که توسط سیستم اداری مجلس انجام شد، هیچگونه تناقضی وجود نداشته است.

۲- در شمارش آراء که توسط ۴ نفر از نمایندگان انجام شده است اشتباه رخ داده و مغایرت ذکرشده در جدول فوق ایجاد شده است اما باوجود اشتباه انجام شده در شمارش اولیه، در بازشماری نتیجه انتخابات نواب رئیس (نایب رئیس اول و دوم) هیچ‌گونه تغییری نداشته و آقایان حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد ثمرین به ترتیب نایب رئیس اول و دوم هستند.

لازم به‌ ذکر است پس از ملاحظه این میزان مغایرت، با دستور رئیس مجلس بازشماری سایر آرای اعضای هیات رییسه در دستور کار قرار گرفت که با بازشماری انجام شده در حضور تعدادی از نمایندگان، هیچ‌گونه تغییری در آرای کاندیداهای ریاست مشاهده نشد و تعداد آرای نامزدهای ریاست، همان تعداد اعلام شده توسط رئیس سنی مجلس است.

همچنین بازشماری آرای دبیران و ناظران هیئت رئیسه در حال انجام است که در صورت هرگونه تغییر در نتایج، اطلاع رسانی رسمی از سوی اداره کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات امروز محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شد و حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

مجتبی بخشی پور، احمد نادری، روح الله متفکرآزاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی و اکبر رنجبرزاده دبیران هیات رئیسه تعیین شدند.

همچنین غلامرضا نوری قزلجه، علیرضا سلیمی و سید جلیل میرمحمدی به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.

سلیمی نیز با رای گیری در هیات رییسه به عنوان سخنگو انتخاب شد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار