بیانیه شدیداللحن عربستان سعودی علیه جنایت صهیونیست‌ها در رفح-راهبرد معاصر

بیانیه شدیداللحن عربستان سعودی علیه جنایت صهیونیست‌ها در رفح

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به حمله شامگاه یکشنبه اسرائیل به چادر آوارگان فلسطینی در جنوب غزه با صدور بیانیه شدیداللحنی کشتار فلسطینیان و ادامه حمله به غیرنظامیان را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۰۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره حمله نظامی شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه را که به جان باختن ده‌ها غیرنظامی فلسطینی منجر شد، واکنش نشان داد.

 

شبکه خبری المیادین بامداد چهارشنبه گزارش داد که وزارت خارجه عربستان سعودی در وکنش به حمله اخیر اشغالگران به چادر آوارگان در رفح بیانیه شدیداللحن صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است که «پادشاهی عربستان سعودی شدیداً تداوم کشتار توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادامه حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع را محکوم و تقبیح می‌کند.»

 

این بیانیه می‌افزاید: «ما مقامات اسرائیلی را در قبال آنچه در رفح و تمام اراضی اشغالی فلسطین می‌گذرد مسئول می‌دانیم».

 

در این بیانیه آمده است: «بر مسئولیت جامعه بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری برای توقف قتل عام فلسطینی‌ها تاکید داریم».

 

جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح بمباران کردند. در این جنایت تا این لحظه بیش از ۴۵ فلسطینی، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. جست‌وجو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

 

سازمان عفو بین الملل هم دیروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ ای در حساب ایکس (توئیتر سابق) خود اعلام کرد که حمله ارتش اشغالگران قدس به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح «جنایت جنگی» است و باید در این خصوص تحقیق شود.

 

در این بیانیه با تاکید بر اینکه «حملات هوایی وحشتناک علیه غیرنظامیان در رفح جدیدترین حملاتی است که توسط نیروهای اسرائیلی در نوار غزه اشغالی و بدون رعایت قوانین بین المللی انجام می‌ شود»، آمده است: این گونه حملات بی وقفه که منجر به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان می‌ شود جنایت جنگی است و باید بررسی شود.

 

گفتنی است در حالی که دیوان بین المللی دادگستری با صدور حکمی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید فوراً حملات نظامی اش را متوقف کند، اما این رژیم چادرهای آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرد که در نتیجه آن دست‌ کم ۴۵ فلسطینی از جمله ۲۳ زنان و کودکان جان باختند و ۲۴۹ نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

 

شاهدان عینی نیز تأکید کردند که بمباران ارتش اشغالگران قدس باعث شد بسیاری از چادرهای اردوگاه در آتش بسوزد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده