ریاض خواستار خویشتن‌داری در فلسطین اشغالی شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ریاض خواستار خویشتن‌داری در فلسطین اشغالی شد

عربستان سعودی در واکنش به درگیری گسترده امروز در اراضی اشغالی فلسطین خواستار خویشتن‌داری طرفین درگیر و توقف فوری اقدامات تنش‌زا شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۳۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (شنبه)، به درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

 

ریاض اعلام کرد که این کشور تحولات و اوضاع بی‌سابقه فلسطین و درگیری گروه‌های فلسطینی با نیروهای اشغالگران اسرائیلی را دنبال می‌کند.

 

عربستان سعودی در ادامه خواستار «توقف فوری تنش»، «محافظت از غیرنظامیان» و «خویشتن‌داری» در فلسطین اشغالی شد.

 

وزارت خارجه عربستان در عین حال اعلام کرد که این کشور بارها درباره خطر انفجار اوضاع فلسطین به دنبال تداوم اشغالگری، محرومیت مردم فلسطین از حقوق مشروع و تکرار اقدامات تحریک‌آمیز و سیستماتیک علیه مقدسات مسلمانان هشدار داده است.

 

ریاض در پایان از خواستار اقدام جامعه بین‌الملل و اجرای یک فرایند صلح‌آمیز معتبر شد که به راهکار دودولتی منجر شود.

 

نیروهای مقاومت فلسطین، صبح امروز، در عملیاتی غافلگیرانه اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و اشدود را با هزاران موشک و راکت هدف حمله قرار دادند.

 

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

 

به دنبال این عملیات همچنین دیگر گروه‌های مقاومت حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

 

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد شمار افرادی که در شهرک‌های اطراف غزه به هلاکت رسیده‌اند، بسیار زیاد است.

 

بیمارستان «سوروکا» در جنوب فلسطین اشغالی اعلام کرد حدود ۸۰ مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت برخی از آن‌ها بسیار خطرناک است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده