آنتونوف: تحریم تجاری آمریکا، اقتصاد روسیه را نمی‌شکند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

آنتونوف: تحریم تجاری آمریکا، اقتصاد روسیه را نمی‌شکند

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تحریم تجاری احتمالی واشنگتن علیه مسکو، اقتصاد روسیه را فرو نمی‌پاشد اما به شدت به تجارت بین‌المللی صدمه وارد خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۰۷

به گزارش راهبرد معاصر،  آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به احتمال تحریم تجاری مسکو از سوی آمریکا، گفت که خارج کردن روسیه از مسیر اصولی که در پیش دارد، غیر ممکن است و چنین اقدامی به تجارت بین‌الملل خسارت وارد خواهد کرد.

 

دالیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حوزه اقتصاد بین‌الملل که به «معمار تحریم‌های روسیه» معروف است، دیروز در واکنش به این پرسش که آیا واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌ها علیه مسکو به‌دلیل حمله به اوکراین، باید برای تمام صادرات روسیه تعرفه تعیین کند، گفت: سابقه تحریم‌های تجاری چندان فوق‌العاده نیست اما شاید در نهایت مجبور به اعمال تحریم علیه روسیه شویم.

 

آنتونوف گفت: هیچ تحریمی قادر به شکستن اقتصاد روسیه نیست. غیرممکن است که روسیه را از مسیر اصولی‌اش منحرف کنید. ما همچنان به تقویت قوای اجتماعی-اقتصادی و صنعتی خود ادامه خواهیم داد.

 

به‌رغم اینکه بیشترین تحریم در جهان علیه کشور روسیه اعمال شده است، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۳ به اندازه ۳.۶ درصد افزایش یافته که «بالاتر از متوسط جهانی» است. بانک مرکزی روسیه ماه گذشته اعلام کرد که امسال انتظار رشدی بین ۲.۵ تا ۳.۵ درصد را دارد.

 

آنتونوف تاکید کرد: مقامات آمریکایی وقتی چنین بیانیه‌هایی می‌دهند، هیچ چیزی برای افتخار کردن ندارند. در واقع، آمریکا با این اقدام به طور علنی آمادگی خود را برای از بین بردن تمام و کمال روابط اقتصادی دیرینه در سطح جهان ابراز می‌کند.

 

به گفته دیپلمات ارشد روسیه، به دلیل اعمال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تحریم از سوی واشنگتن علیه افراد و شرکت‌های سراسر جهان از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، اقتصادهای نوظهور و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و متوسط، همگی دچار آسیب شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا روسیه و سایر کشورها را برای تلافی، تحریک می‌کند و در نتیجه وقوع جنگ جهانی تجاری محتمل‌تر می‌شود و روابط مسکو و واشنگتن که همین حالا هم اسفناک است را تشدید خواهد کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده