اردوغان: دستان آمریکا به خون فلسطینیان آلوده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اردوغان: دستان آمریکا به خون فلسطینیان آلوده است

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی تصریح کرد که در حمله اسرائیل به رفح، دستان آمریکا نیز در این قتل عام، به خون مردم فلسطین آلوده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۱۴

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) ضمن انتقاد از حملات رژیم صهیونیستی در رفح تصریح کرد: «آیا شما حتی ذره ای وجدان ندارید؟ هیچ دینی در جهان نمی تواند این قتل عام را توجیه کند».

 

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وی همچنین از انفعال اروپا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در رفح انتقاد کرد و گفت: «سران کشورها و دولت‌های اروپایی، شما به واسطه سکوت خود، در خون‌آشامی اسرائیل شریک هستید».


اردوغان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «خون‌آشام» توصیف کرد و گفت که جهان به صورت زنده شاهد بربریت نتانیاهو است و «تا زمانیکه اسرائیل از قوانین بین‌الملل پیروی نکند، هیچ کشوری در امان نخواهد بود».

 

وی در توصیف نتانیاهو گفت: «نتانیاهو  از نظر ذهنی بیمار است و روان‌پریش و دیوانه و خون‌آشامی است که از خون تغذیه می‌کند».رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از نهادهای بین‌المللی درخواست کرد که در مقابل وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

 

او در این خصوص گفت: «قبل از آن‌که نتانیاهو و شبکه قاتل او از کنترل خارج شود، این نسل‌کشی و وحشی‌گری و بربریت باید توسط ائتلاف متحد بشریت متوقف شود».وی ادامه داد: «دموکراسی، حقوق بشر، آزادی بیان و مطبوعات، حقوق زنان و کودکان با مرگ بشریت در غزه از بین خواهد رفت».

 

اردوغان سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: «چهره صهیونیسم در سراسر جهان به نمایش درآمده و آشکار شده است».رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از عملکرد ضعیف سازمان ملل در قبال جنگ غزه انتقاد کرد و گفت : «اگر نمی‌تواند پخش‌ زنده نسل‌کشی در قرن 21 را متوقف کند،

 

 پس این سازمان برای چه کاری خوب است؟»اردوغان همچنین از دیگر نهادهای بین‌المللی نیز انتقاد کرد و گفت: «سازمان همکاری اسلامی چه زمانی سیاست مؤثر و پیشگیرانه‌ای را برای توقف «نسل کشی» اسرائیل اجرا خواهد کرد؟ جامعه جهانی اسلامی چه زمانی از حقوق، جان و کرامت برادران و خواهران فلسطینی محافظت خواهد کرد؟»


علی‌رغم انتقادات جامعه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی در حال تداوم جنایات خود در رفح است و طبق گزارش آنروا، بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر جنوب غزه در سه هفته گذشته آواره شده‌اند.اردوغان تصریح کرد: « جوانان کم کم متوجه می‌شوند که صهیونیسم «انحراف غیرقانونی» است و امیدوارم این انقلاب، جهان را از «انحراف صهیونیستی» رها کند.

 

رئیس‌جمهور ترکیه، رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای صلح جهانی خواند و گفت: «اسرائیل بی‌بندوبار نه تنها برای فلسطین یا غزه، بلکه برای صلح جهانی و کل بشریت تهدید است».اردوغان به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) علیه جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «اسرائیل در تلاش است تا به دیوان بین‌المللی دادگستری و قضات آن فشار آورد و باید مانع از تخریب "آخرین ذره ایمان به تجلی عدالت"  شویم»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده