رسوایی در ارتش رژیم اسرائیل / جعل مدارک پزشکی برای فرار از خدمت-راهبرد معاصر

رسوایی در ارتش رژیم اسرائیل / جعل مدارک پزشکی برای فرار از خدمت

یک رسانه صهیونیستی از فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از خدمت به بهانه بیماری روانی و همدستی روانپزشکان برای جعل مدارک پزشکی آنها خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ نتایج یک تحقیقات انجام گرفته در رژیم صهیونیستی حاکی از فرار نظامیان این رژیم از خدمت به بهانه بیماری‌های روحی و روانی و همدستی روانپزشکان و وکلا با این نظامیان برای جعل مدارک در ازای دریافت مبالغ مالی است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که بر اساس این تحقیقات، رژیم صهیونیستی با شبکه‌ای از جوانان دروغگو، روانپزشکان و وکلایی که در ازای دریافت مبالغ مالی برای هزاران نفر از نظامیان حتی در دوره جنگ گزارش‌های دروغین صادر می‌کنند، مواجه است.

در همین ارتباط فرمانده یکی از تشکل‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که ارتش بازرس کافی برای اطمینان از صحت تمامی گزارشات مربوط به معافیت سربازی، در اختیار ندارد.

طبق برآورد ارتش رژیم صهیونیستی چندین هزار جوان سالم ۱۸ ساله در این رژیم به روشی ساده و در ازای پرداخت مبالغ مالی از خدمت نظامی فرار می‌کنند و حدود ۱۰ درصد نیز به دلایل پزشکی و روانپزشکی از خدمت معاف می‌شوند.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش داد که از هفتم اکتبر (آغاز جنگ غزه) تا پایان سال ۲۰۲۳، حدود ۱۸ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در مراکز روان درمانی، تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، از آغاز جنگ غزه تعداد افرادی که در این مراکز درمان شدند، سه برابر افزایش داشته‌اند.

در همین ارتباط پایگاه «اوراسیا ریویو» اوایل سال جاری میلادی نوشت که پژوهشگران مرکز آکادمیک «روبین» در فلسطین اشغالی و دانشگاه کلمبیا مطالعه‌ای را در خصوص تأثیرات عملیات «طوفان الأقصی» بر سلامت روانی صهیونیست‌ها انجام داده‌اند و نتیجه این مطالعه نشان داد که پس از این عملیات ۲۹ درصد صهیونیست‌ها از استرس پس از شوک و ۴۲ تا ۴۴ درصد نیز از افسردگی و نگرانی رنج می‌برند و آمار این اختلالات تقریبا دو برابر آمار پیش از وقوع عملیات طوفان الأقصی بود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده