تصویر روز ناسا: چشم انداز پلکانی به‌سوی راه‌ شیری + عکس-راهبرد معاصر

تصویر روز ناسا: چشم انداز پلکانی به‌سوی راه‌ شیری + عکس

این چشم‌انداز زیبا از پلکان آسمانی در جزیره مادیرای پرتغال و طاق باشکوه راه‌شیری بر فراز آن، ماه گذشته ثبت شده و اجرام زیبایی را در سراسر راه‌شیری تابستانی به نمایش می‌گذارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۲۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ این تصویر، ماه گذشته در جزیره مادیرای پرتغال در اقیانوس اطلس شمالی گرفته شده است. اگر از این پلکان به سمت کهکشان راه‌شیری بالا بروید، چه اتفاقی می‌افتد؟ قبل از پاسخ به این سؤال بیایید با آسمان زیبایی را پیش چشمان شماست، آشنا شویم.

چشم‌نوازترین قوس بزرگ، کهکشان راه‌شیری است، نواری که قرص مرکزی کهکشان ماست که هرچند در آسمان به شکل نواری مستقیم بر کره آسمان دیده می‌شود، اما تحت تأثیر عدسی فیش‌آی (واید، میدان دید بسیار باز) به شکل کمانی با خمیدگی زیاد دیده می‌شود. از ستارگان روشنی که در اطراف نوار کهکشان دیده می‌شوند می‌توان به ستاره سفید «نسر طائر» (Altair) که درست زیر طاق راه‌شیری واقع شده و ستاره درخشان آبی‌رنگ «نسر واقع» (Vega) در بالای تصویر اشاره کرد. ستاره نارنجی-قرمزی که در گوشه سمت راست تصویر دیده می‌شود، قلب‌العقرب (Antares)، پرنورترین ستاره صورت فلکی عقرب است.

تصویر روز ناسا: چشم انداز پلکانی به‌سوی راه‌ شیری

هوا در سمت چپ تصویر، درست بالای توده‌های روشن و زردرنگ ابر با رنگ سبز می‌درخشد. این روشنی کم‌فروغ «هواتاب» نام دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که هوا در طول روز گرم شده باشد و پس از غروب خورشید، این انرژی را به شکل تابش ضعیف نور از دست بدهد.

راستی! یادمان رفت بگوییم که پس از رسیدن به بالای پله‌ها و تحسین چشم‌انداز زیبای آسمان چه اتفاقی می‌افتد/ احتمالاً باید از پله‌های طرف مقابل پایین بیایید / تصویر روز ناسا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده