کشور‌های جنبش عدم تعهد: با دولت و ملت ایران در این زمان سخت همدردی می‌کنیم-راهبرد معاصر

کشور‌های جنبش عدم تعهد: با دولت و ملت ایران در این زمان سخت همدردی می‌کنیم

کشور‌های جنبش عدم تعهد (نم) روز پنجشنبه به وقت محلی در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سقوط بالگرد ایرانی اعلام کردند: همدردی خود را با دولت و مردم ایران در این زمان سخت اعلام می‌کنیم و با هم به کار برای ارتقای صلح، توسعه و همکاری میان کشور‌های ما تلاش کردند، عزادار هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ سفیر و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل به نمایندگی از کشور‌های جنبش عدم تعهد در سخنانی گفت:به نمایندگی از کشور‌های جنبش غیرمتعهدها، درگذشت جانسوز جناب آقایان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و همراهان گرانقدرشان را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

او تصریح کرد: کشور‌های جنبش غیرمتعهد‌ها همچنین همدردی خود را با دولت و مردم ایران در این زمان سخت اعلام میکند و با هم به کار برای ارتقای صلح، توسعه و همکاری میان کشور‌های ما تلاش کردند، عزادار هستیم.

سفیر پاکستان در سازمان ملل افزود: رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید در تقویت همکاری‌ها و تعامل با کشور‌های جنبش غیرمتعهد‌ها مؤثر بودند. جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری آنها نقش مهمی در تقویت همکاری میان کشور‌های در حال توسعه ایفا کرد. تعهد آنان به چندجانبه‌گرایی و همکاری تزلزل‌ناپذیر بود. چشم‌انداز و رهبری آنها به تقویت تلاش‌های جمعی ما به سوی جهانی سعادت‌مندتر و توسعه پایدار کمک کرد.

او تاکید کرد: بار دیگر به خانواده رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و ملت ایران که دو رهبر متعهد را از دست داده‌اند تسلیت می‌گوییم. باشد که یاد آنان همچنان به ما انگیزه دهد تا برای آینده‌ای روشن‌تر برای همه تلاش کنیم.

 مراسم یادبود شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی روز پنجشنبه به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجددا مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده