تقدیر گروه دوستان منشور ملل متحد از رئیسی و امیرعبداللهیان در سازمان ملل-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تقدیر گروه دوستان منشور ملل متحد از رئیسی و امیرعبداللهیان در سازمان ملل

گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل متحد در مراسم یادبود رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران در خدمت به مردم ایران خستگی‌ناپذیر بود و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه این کشور قهرمان واقعی دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی بود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۳۰۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده ونزوئلا در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در مراسم یادبود آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا مفتخر است به نمایندگی از گروه دوستان در دفاع از منشور ملل متحد که کشور‌های عضو آن قدردان برگزاری این نشست جهت ادای احترام به رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، که یکی از اعضای این گروه به‌شمار می‌رود، هستند، به ایراد سخنرانی بپردازد.

او گفت که طی هفته‌های گذشته، فکر و ذکر جامعه جهانی همراه مردم و دولت ایران بوده که بطور غم‌انگیزی آقایان سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر فقید امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر مقامات عالی‌رتبه خود را در سانحه مورخ ۱۹ مه ۲۰۲۴ که در استان آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران به وقوع پیوست، از دست دادند.

نماینده گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل تصریح کرد: جهان از خدمات و کمک‌های ستودنی این شخصیت‌های برجسته با ادای احترام فراوان به مردم و دولت ایران، از جمله در خلال این نشست، تجلیل کرده است. در این زمینه، کشور‌های عضو گروه دوستان در دفاع از منشور ملل متحد مایلند با پیوستن به جامعه بین‌المللی، تسلیت و همدردی عمیق خود را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران برای ضایعه غم‌انگیزشان ابراز نمایند. ما سانحه هولناک سقوط بالگرد را به خانواده‌ها و عزیزان این بزرگواران از صمیم قلب تسلیت می‌گوییم.

نماینده ونزوئلا ادامه داد: سید ابراهیم رئیسی نزد مردم ایران بسیار مورد احترام و گرامی شمرده می‌شد و در خدمت به مردم ایران خستگی‌ناپذیر بود. او به‌صورت مثال‌زدنی خود را وقف مردم میهن عزیزش و سعادت آنان کرده بود، و آنان را با عزت، فداکاری، اصول اخلاقی و انسجام نمایندگی کرد. رئیس جمهور تعهد تزلزل‌ناپذیری به تقویت صلح و امنیت، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی، و همچنین ترویج اصل حسن همجواری، توسعه و مقاومت نشان داد.

نماینده گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل اضافه کرد: در نیل به این اهداف، حسین امیرعبداللهیان که قهرمان واقعی دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی بود، از دیدگاه‌ها، تجربه و مهارت‌های خود برای پیشبرد ثبات، گفتگو، درک متقابل و همکاری‌ها در منطقه و فراتر از آن استفاده کرد.

او اضافه کرد: در هفته‌ای که گذشت، میلیون‌ها ایرانی با شرکت در مراسم تشییع جنازه و گرامی داشتن یاد آنان گواهی دادند آن‌که صادقانه به یک ملت بزرگ خدمت می‌کند از میان نخواهد رفت، بلکه در قلب و ذهن مردمش باقی خواهد ماند.

نماینده گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل گفت: از آنجایی‌که ما در سوگ درگذشت این رهبران بزرگ و همراهانشان نشستیم، از کمک‌های آنان از جمله در حفظ، ترویج و دفاع از تفوق و اعتبار اهداف و اصول منشور ملل متحد و نیز تعهد آنها نسبت به ایجاد اعتماد و تقویت روابط دوستانه فی‌مابین کشور‌ها قدردانی می‌کنیم.

نماینده ونزوئلا ادامه داد: ما فداکاری آنها را نسبت به اهداف مستحق کرامت انسانی، عدالت اجتماعی و مهم‌تر از همه در بحبوحه بحران بین‌المللی کنونی، حمایت کامل و بی‌قید و شرط آنها از آرمان مشروع فلسطین را گرامی می‌داریم. تلاش‌های فداکارانه آنها در ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تقویت صلح و امنیت بین‌المللی که در واقع یکی از اهداف منشور سازمان ملل متحد به‌شمار می‌رود، همیشه در یاد‌ها خواهد ماند.

او تاکید کرد: کشور‌های عضو گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد برای خانواده‌ها و عزیزان این شهدا دعا می‌کنند تا در این زمان حزن‌انگیز، قوت و آرامش معنوی پیدا کنند؛ ما همچنین عهد می‌کنیم که میراث رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فقید، مانا و الهام‌بخش نسل امروز و آینده ایران در مسیر شکوفایی و توسعه باشد.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل ادامه داد: فکر و ذکر کشور‌های عضو گروه دوستان در دفاع از منشور ملل متحد و جامعه جهانی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران است. اجازه دهید در این لحظات غم‌انگیز به نشانه همبستگی کامل بایستیم و در عین حال به آنها از حمایت کامل خود اطمینان دهیم چراکه به زودی روند انتخاب رئیس جمهور جدید را آغاز خواهند کرد. باشد که روحشان قرین آرامش ابدی قرار گیرد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده