واکنش رسانه سعودی به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی-راهبرد معاصر

واکنش رسانه سعودی به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاسط به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به دانشجویان آمریکایی واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۸۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط تریبون رسمی حاکمیت سعودی نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی را به نقل از خبرگزاری فرانسه پوشش داده و تاکید کرد که رهبر ایران از اعتراضات دانشجویان آمریکا ضد جنگ در غزه حمایت می‌کند.

الشرق الاوسط به بخش مهمی از این نامه استناد کرد که ایشان خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشتند که شما الان در قسمت درست تاریخ قرار گرفته اید.

بسیاری از رسانه‌های مطرح جهان عرب همزمان با رسانه‌های بین‌المللی دیگر از صبح امروز نامه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای را در صدر اخبار خود قرار داده و برخی از آنها متن کامل نامه را به زبان عربی منتشر کرده اند.

دانشگاه‌های آمریکا از اوایل اردیبهشت به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شاهد اعتراض‌هایی است که از نگاه ناظران، نمونه آن در دهه ۱۹۶۰ میلادی و اعتراض‌های دانشگاه‌های این کشور به جنگ ویتنام دیده شده‌بود.

این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا به نسل‌کشی صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن برخی دیگر از کشور‌های غربی استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) و ... کشیده‌شد. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده