رویترز: آمریکا با حمله اوکراین به خاک روسیه موافقت کرده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

رویترز: آمریکا با حمله اوکراین به خاک روسیه موافقت کرده است

چهار مقام آمریکایی می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور بی‌سروصدا به کی‌یف اجازه استفاده محدود از تسلیحات ایالات متحده برای حمله به اهداف در داخل خاک روسیه را داده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بایدن با این چشم‌انداز شرم‌آور مواجه است که در حالی که میزبان نشست ناتو به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد این ائتلاف در ماه ژوئیه است، نیروهای روسیه در خارکیف و در شرق اوکراین پیشروی می‌کنند» این را تحلیلگران می‌گویند؛ پیشروی‌هایی که مدتی است فشارها از سوی کشورهای اروپایی حامی کی‌یف را بر رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر مسیر و کاهش محدودیت‌ها بر حملات اوکراین تشدید کرده است. 
به گزارش رویترز، چهار مقام آمریکایی پنجشنبه گفتند که بایدن بی‌سروصدا به اوکراین اجازه داده تا تسلیحاتی که آمریکا در اختیارش قرار داده را به سمت اهداف نظامی در داخل روسیه پرتاب کند.


تصمیمی که نشان‌دهنده تغییر سیاست بایدن است که از ترس درگیری مستقیم با روسیه، قاطعانه اجازه نداده بود اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حملات در داخل خاک روسیه استفاده کند.


این دومین بار در سال میلادی جاری است که بایدن بی‌سروصدا محدودیت‌ها در قبال اوکراین را کاهش می‌دهد؛ پیش‌تر هم در مقابل درخواست‌ها برای ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به ATACMS به کی‌یف انعطاف نشان داد.


این مجوز در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین سه‌شنبه به اعضای ناتو درباره اجازه شلیک سلاح‌های آن‌ها به روسیه هشدار داد و خطر جنگ هسته‌ای را مطرح کرد.


مقام‌های آمریکایی ناشناس با این حال گفتند که تصمیم بایدن فقط برای اهدافی در داخل روسیه نزدیک مرز با خارکیف --دومین شهر بزرگ اوکراین در 30 کیلومتری مرز روسیه--که حملات مسکو را پشتیبانی می‌کنند، اعمال می‌شود.


این مقامات گفتند که ایالات متحده همچنان به سیاست منع ارتش اوکراین از استفاده از موشک‌های ATACMS که بردی تا 300 کیلومتر دارند و سایر تسلیحات دوربرد برای حمله به روسیه، ادامه خواهد داد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده