حماس: به شرط توقف جنگ آماده تبادل اسرا هستیم-راهبرد معاصر

حماس: به شرط توقف جنگ آماده تبادل اسرا هستیم

جنبش حماس اعلام کرد که در صورت توقف کامل جنگ حاضر است وارد توافق تبادل جامع اسرا با رژیم اسرائیل شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 30
کد خبر: ۲۴۳۲۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنبش حماس دقایقی پیش بیانیه‌ای در ارتباط با مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اسرائیل صادر و در آن تصریح کرد که حاضر است در صورت توقف جنگ، توافق جامعی در صورت تبادل اسرا انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی فلسطین در تمامی دور‌های قبلی مذاکرات غیرمستقیم، به تلاش‌های میانجی‌ها انعطاف و نظر مثبت نشان داد که منجر به موافقت با پیشنهاد برادران میانجی در ششم ماه مه شد.

حماس تأکید کرد: اشغالگران از این مذاکرات به عنوان پوششی برای ادامه تجاوزات و کشتار مردم فلسطین استفاده کردند و با حمله به شهر رفح و اشغال گذرگاه آن، به موضع مثبت ما پاسخ دادند و ملاحظاتی ارائه کردند که منجر به اخلال در مسیر تلاش‌های واسطه‌ها شد.

مقاومت اسلامی فلسطین افزود: جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی هرگز موافق ادامه مذاکرات در سایه تجاوز، کشتار، محاصره، گرسنگی دادن و نسل کشی مردم ما، نیستند و حاضر نخواهند شد بخشی از این سیاست باشند.

حماس خاطر نشان کرد: ما امروز موضع صریح خود را به واسطه‌ها اعلام کردیم که اگر دشمن اشغالگر از جنگ و حملات به مردم ما در غزه دست بردارد، ما برای دستیابی به یک توافق کامل که شامل یک توافق تبادل جامع اسرا باشد، آماده هستیم. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده