هنیه: طوفان الاقصی درها را برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین گشود-راهبرد معاصر

هنیه: طوفان الاقصی درها را برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین گشود

رئیس دفتر سیاسی حماس با اعلام اینکه مقاومت از خواسته‌های خود در مذاکرات آتش‌بس کوتاه نخواهد آمد، گفت عملیات طوفان الاقصی درها را برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین گشوده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این سخنان را صبح امروز (جمعه) در سی و سومین کنفرانس ملی عرب در پایتخت لبنان -بیروت- بیان کرده است.


رئیس دفتر سیاسی حماس ابتدا به حمایت‌های حزب‌الله از مقاومت لبنان اشاره کرد و گفت: «طوفان الاقصی آرمان فلسطین را تا سطح بی‌سابقه‌ای بالا برده و درها را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گشوده است.»


سه کشور اروپایی اسپانیا، نروژ و ایرلند در جریان نبرد طوفان الاقصی که از پانزدهم مهر ماه سال گذشته آغاز شده در پی کشتار بی‌سابقه مردم فلسطین توسط اسرائیل اعلام کرده‌اند که کشور فلسطین را بر پایه مرزهای 1967 به رسمیت شناخته‌اند.


اسماعیل هنیه در ادامه اضافه کرد به لطف پایداری مردم فلسطین و نیروهای مقاومت رژیم اسرائیل در تحقق اهدافش ناموفق بوده است.


رژیم اسرائیل اعلام کرده است که نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از جمله اهداف اصلی این رژیم است. با این حال، علی‌رغم گذشت حدود 8 ماه از زمان آغاز جنگ این هدف محقق نشده است.


هنیه همچنین اشاره کرد که مقاومت فلسطین به میانجیگران مذاکرات آتش‌بس غزه اطلاع داده که از خواسته‌های خود کوتاه نخواهد آمد.


مقاومت فلسطین اعلام کرده است که در صورت خارج نشدن نیروهای اسرائیلی از غزه و پایان نیافتن جنگ وارد هیچ گونه مذاکراتی با تل‌آویو نخواهد شد.


هنیه در این باره گفت: «اشغالگران از مذاکرات برای تداوم تجاوزات به مردم ما استفاده می‌کنند، ازاین‌رو گروه‌های مقاومت بر نخواهند تابید که بخشی از این اقدام باشند.»


او در پایان نیز اضافه کرد که ثمربخش بودن جنگ کنونی نیازمند موضع‌گیری کشورهای عربی و تحرکات مردمی برای پیشبرد جنبشی ضد عادی‌سازی روابط است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده