عوارض خوردن بیش از حد بادمجان-راهبرد معاصر

عوارض خوردن بیش از حد بادمجان

از نظر طب قدیم بادمجان گرم و خیلی خشک است، بادمجان بر خلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است دارای خواص زیاد والبته عوارضی نیز است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۷۷

به گزارش راهبرد معاصر, فواید بادمجان فراوان و متنوع است؛ بادمجان دارای مشخصات مغذی غنی و حاوی ویتامین های مفید، مواد معدنی، اسیدهای چرب و ترکیبات زیست فعال است و به سلامت استخوان، مغز و قلب کمک می کند.

 

بادمجان همچنین ممکن است به تقویت بینایی، کاهش وزن و سلامت پوست کمک کند با این حال، برخی از افراد در صورت مصرف بیش از حد بادمجان ممکن است دچار آلرژی و مسمومیت با سولانین شوند. بنابراین، در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبل، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

عوارض عنوان شده در صورت مصرف بیش از حد بادمجان و زیاده روی در خوردن آن بروز می کند نه در حالت عادی.

آلرژی
بادمجان ها از خانواده سبزیجات شب بو هستند که با واکنش های آلرژیک همراه هستند. زیاده روی در خوردن بادمجان در موارد بسیار نادر، ممکن است در برخی افراد به دلیل پروتئین انتقال لیپید خاص، واکنش های آلرژیک ایجاد کنند . علائم حساسیت به بادمجان شامل مشکل در تنفس، تورم و کهیر است.

 

احتمال کاهش جذب آهن
ناسونین یک آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان است که به آهن خود متصل شده و آن را از سلول ها خارج می کند. به عبارت دیگر، آهن را کلات می کند از این رو مصرف بیش از حد بادمجان ممکن است جذب آهن را کاهش دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است، اما بهتر است افرادی که سطح آهن پایینی دارند از زیاده روی در مصرف بادمجان اجتناب کنند.

 

احتمال مسمومیت سولانین
سولانین سم طبیعی موجود در بادمجان است که مصرف بیش از حد بادمجان و ورود این ماده به بدن، ممکن است باعث استفراغ، حالت تهوع و خواب آلودگی شود. مصرف بادمجان در سطوح کم تا متوسط ممکن است هیچ ضرری نداشته باشد اما زیاده روی در خوردن بادمجان، عوارضی به همراه خواهد داشت.

 

احتمال ابتلا به سنگ کلیه
بادمجان حاوی اگزالات است که ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را در برخی افراد افزایش دهد. البته که نتایج بدست امده هنوز کافی نیست اما در صورت وجود خطر ابتلا به سنگ کلیه، در مصرف بادمجان احتیاط کنید./ تابناک

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار