هشدار ترکیه نسبت به دخالت ناتو در جنگ اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

هشدار ترکیه نسبت به دخالت ناتو در جنگ اوکراین

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه هشدار داد که دخالت ناتو در درگیری در اوکراین منجر به بحران‌های بیشتری خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۰۱

به گزارش راهبرد معاصر،  فیدان در نشست غیررسمی وزرای خارجه ناتو در روز جمعه به خبرنگاران گفت: «شرکت ائتلاف در درگیری منجر به بحران‌های بیشتر و گسترش درگیری در منطقه خواهد شد.»

 

فیدان خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای ناتو به تلاش‌های خود برای حمایت نظامی (از اوکراین) ادامه می‌دهند، ترکیه موضوع انتقال حل و فصل اوضاع به حوزه دیپلماتیک را مطرح می‌کند.

 

وی افزود: آنها این را نادیده می‌گیرند. ما تاکید می‌کنیم که این موضوع نه تنها از راه نظامی بلکه از طریق گفت و گو باید حل شود. اگر تلاش دیپلماتیک انجام ندهیم، همه چیز به خطرات بیشتری منجر می‌شود. ما قبلاً در مورد این موضوع صحبت کردیم.».

 

وی تاکید کرد: اکنون شاهد هستیم که کشورهای بیشتری از دیدگاه ما حمایت می‌کنند.

 

گفتنی است تعدادی از کشورهای ناتو، از جمله ایالات متحده، به اوکراین اجازه داده‌اند تا از سلاح‌های ساخت آنها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده