بورل: تروریستی خواندن یک آژانس مرتبط با سازمان ملل محکوم است-راهبرد معاصر

بورل: تروریستی خواندن یک آژانس مرتبط با سازمان ملل محکوم است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلاش پارلمان رژیم صهیونیستی برای تروریستی نامیدن سازمان آنروا را محکوم کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، رژیم صهیونیستی به شدت از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا خشمگین است. این نهاد وابسته به سازمان ملل بودجه‌های اهدایی کشور‌های جهان را صرف سرمایه گذاری در مناطق فلسطینی از جمله غزه کرده و در این باریکه مدرسه و بیمارستان می‌سازد. 

 

به گزارش الجزیره، اقدام اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) برای بررسی تروریستی نامیدن آنروا با واکنش تند اتحادیه اروپا همراه شد. 

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اتحادیه اروپا به شدت نگران اتخاذ اقداماتی علیه یکی از آژانس‌های سازمان ملل در امور پناهجویان فلسطینی از سوی کنست اسرائیل است. 

 

این پیام می‌افزاید: ما هر تلاشی برای برچسب تروریستی زدن به یکی از آژانس‌های سازمان ملل را محکوم می‌کنیم. 

 

رژیم صهیونیستی سازمان آنروا را به نقش داشتن در حمله هفتم اکتبر حماس متهم می‌کند، اتهامی که تل آویو تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات آن ارائه نکرده است. همین اتهامات کافی بود که آمریکا و برخی کشور‌های غربی کمک‌های خود به آنروا را قطع کرده و مردم فلسطین بیش از پیش در معرض گرسنگی و مشکلات بشردوستانه گرفتار شوند. 

 

اتحادیه اروپا خود در جهان تک قطبی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و برپایه تفکرات خوشبیانه لیبرالی بنا شده است. از این رو، مقامات این اتحادیه می‌کوشند مروج نهادگرایی در نظام بین الملل باشند. دفاع از سازمان ملل بخشی از این اقدامات محسوب می‌شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا تاکنون هیچ اقدامی برای مهار تل آویو به منظور توقف نسل کشی فلسطینیان انجام نداده است. آلمان، موتور اقتصادی این اتحادیه ۳۰ درصد از تسلیحات مورد استفاده رژیم صهیونیستی در نسل کشی در غزه را تامین می‌کند. / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده