روسیه: کنترل طالبان بر افغانستان برای ما مهم است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

روسیه: کنترل طالبان بر افغانستان برای ما مهم است

نماینده ویژه پوتین برای افغانستان تصریح کرد جهت جلوگیری از تجزیه افغانستان و پیامدهای منفی آن برای منطقه، کنترل طالبان بر افغانستان برای روسیه مهم است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر،  «ضمیر کابلوف» رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان تصریح کرد کنترل کامل طالبان بر افغانستان برای مسکو موضوعیت دارد، چراکه از تجزیه این کشور و پیامدهای آن برای منطقه جلوگیری خواهد کرد.

 

کابلوف در گفتگو با «روسیه 24» گفت: ما بر این باوریم که حکومت طالبان کنترل مداوم بر کشور دارد. این برای ما اساساً مهم است، زیرا هر گونه تجزیه افغانستان بیشترین پیامد منفی را در سراسر منطقه خواهد داشت.

 

وی در ادامه به وجود زمینه همکاری روسیه با افغانستان در زمینه‌های صادرات فراورده‌های نفتی و امنیت غذایی اشاره کرد.

 

کابلوف افزود: امنیت غذایی همچنین یک موضوع قابل بحث برای مقام‌های طالبان به‌هدف افزایش همکاری و تضمین تأمین مواد غذایی مورد نیاز است.

 

این اظهارات در حالی است که وزارت‌های خارجه و دادگستری روسیه پیشنهاد حدف طالبان از گروه‌های ممنوعه را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور داده‌اند.

   

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هفته گذشته دراین‌باره گفت ابتکار عمل برای حذف طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه، انعکاس واقعیت‌های افغانستان است.

 

در پی این اظهارات، پوتین نیز در یک نشست خبری تصریح کرد: برقراری روابط با طالبان ضروری است، زیرا آنها کنترل افغانستان و اراضی آن را در اختیار دارند. ما باید با توجه به این واقعیت عمل کنیم و روابط خود را متناسب با آن تنظیم کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده