وقوع سیل و طوفان ویرانگر در آلمان/ اعلام شرایط اضطراری-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

وقوع سیل و طوفان ویرانگر در آلمان/ اعلام شرایط اضطراری

وقوع سیل و طوفان ویرانگر در بخش‌هایی از آلمان شرایط نگران کننده‌ای ایجاد کرده و منجر به اعلام شرایط اضطراری در برخی مناطق شده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان در مطلبی به خسارات سیلی ویرانگر در آلمان پرداخته ونوشت: بارش شدید باران بخش‌هایی از آلمان را زیر آب فروبرده است. نقشه طوفان رنگارنگ در این کشور رنگارنگ شده و - سرویس هواشناسی این کشور (DWD) بالاترین سطح هشدار را برای بسیاری مناطق اعلام کرده است. مقامات درباره شرایط موجود ابراز نگرانی کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: طوفان همچنان در بخش‌های وسیعی از جمهوری فدرال آلمان ادامه دارد و باران‌های تند با رعد و برق‌های شدید به‌ویژه در مرکز و شرق همراه شده است. سرویس هواشناسی آلمان (DWD) در حساب X خود در این مورد گزارش داده است. در بادن-وورتمبرگ هوا تا حد زیادی آرام شده است، اما اثرات آن هنوز برای خدمات اورژانس مشکل ایجاد می‌کند.

تعدادی از شهر‌ها زیر آب فرو رفته اند و در ایالت بایرن وضعیت حتی بدتر است. پس از شکستن سد در منطقه آگسبورگ، یک فاجعه در پنج منطقه در حال وقوع است و کل مناطق باید بسته و تخلیه شوند. دفتر منطقه‌ای در آگسبورگ اعلام کرد که دیگر رفتن به طبقات بالاتر کافی نیست.

وضعیت بحرانی اطراف آگسبورگ همچنان ادامه دارد. به گزارش اداره منطقه ای، با وجود تلاش‌های اورژانس، سد شکسته شده در این منطقه شرایط بدی را ایجاد کردهاست. مردم باید با هلیکوپتر در فیشباخ در منطقه‌ای در اطراف این سد از خانه‌های خود نجات می‌یافتند. آنها می‌گویند که در غیر این صورت نمی‌توانستند آنجا را ترک کنند. قایق‌ها نیز برای کمک به ساکنان گرفتار ساعت‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

هیچ کمکی برای خدمات اورژانس در بسیاری از مناطق جنوب وجود ندارد. از صبح امروز در اطراف آگسبورگ وضعیت اضطراری برقرار شده است و ادارات منطقه در سه منطقه همجوار اعلام فاجعه کرده اند. این نگرانی وجود دارد که سطح آب ممکن است به شدت افزایش یابد.

باران شدید در نیمه جنوبی آلمان ساعت هاست که می‌بارد. در منطقه بین مونیخ و اشتوتگارت، نقشه آب و هوای شدید توسط سرویس هواشناسی آلمان (DWD) همچنان به رنگ بنفش می‌درخشد. به گفته این سرویس خطر زندگی ساکنان را تهدید می‌کند. مردم در بادن-وورتمبرگ باید با قایق نجات یابند.

طوفان تا حدودی در لبه‌های آلپ فروکش کرده است، اما جبهه باران و رعد و برق به تورینگن، نیدرزاکسن، زاکسن و زاکسن-آنهالت رسیده است.

در همین حال اولین ابر‌های طوفانی همچنین در شرق در حال تجمع هستند. DWD سطح هشدار را از ۱ به ۲ در امتداد مرز چک و آلمان و اطراف درسدن افزایش داده است. از ظهر به بعد رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی شده و خطر همچنان ادامه دارد.

ترس از وقوع سیل قرن در منطقه‌ای در بایرن به حقیقت پیوسته است. کارشناسان هواشناسی هشدار می‌دهند که ممکن است موارد بیشتری رخ دهد. با این حال، پیش‌بینی مشخص در این شرایط دشوار است.

سرویس هواشناسی آلمان (DWD) توصیه می‌کند ساکنان از گذراندن وقت در خارج از منزل خودداری کنند. از جمله در این باره هشدار داده شده ات که قطع برق در مناطق آسیب دیده ممکن است رخ دهد.

منطقه همسایه آگسبورگ در حالت آماده باش است. اگرچه شرایط به اندازه گونزبورگ شدید نیست، اما به دلیل افزایش سطح آب یک فاجعه اعلام شده است. بالاترین هشدار آب و هوای شدید DWD در بخش‌های بزرگی از بایرن به قوت خود باقی است.

در اوایل صبح شنبه مشخص بود که طوفان تا عصر دوشنبه در بخش‌های وسیعی از بایرن ادامه خواهد داشت. جورگ کچلمن، هواشناس، در حساب X خود در این باره گزارش داد. سرویس هواشناسی آلمان (DWD) بالاترین هشدار آب و هوای شدید را برای چندین منطقه در جنوب آلمان صادر کرد.

DWD همچنین اعلام کرد که در حال حاضر "خطر بزرگی برای زندگی افراد به دلیل سیل عظیم و سطح بالای آب وجود دارد. " رانش زمین را نمی‌توان رد کرد و همچنین خطر محبوس شدن در اثر حجم‌های بالای آب وجود دارد. در برخی از رودخانه ها، مانند دانوب در باواریا، آب در حال حاضر از سواحل خود سرریز شده است. DWD هشدار می‌دهد که مسیر‌ها ممکن است سیلابی شوند و بنابراین غیرقابل عبور شوند.

تخلیه چندین روستا در حال حاضر در منطقه Unterallgäu در حال آماده سازی بوده و به مردم توصیه می‌شود هم اکنون داوطلبانه خانه‌های خود را ترک کنند.

بارش مداوم باران در مقادیر قابل توجهی در جنوب آلمان ادامه دارد. در سیگمارزل، سوابیا، در ناحیه لینداو، در یک روز حدود ۱۲۸ لیتر در هر متر مربع باران بارید. به گفته یک هواشناس از سرویس هواشناسی آلمان (DWD)، پنج شهر دیگر در بایرن و بادن-وورتمبرگ نیز تا اوایل صبح روز شنبه بیش از ۱۰۰ لیتر در هر متر مربع بارندگی داشتند.

در برخی نقاط، قبلاً از مردم خواسته شده است که خانه‌های خود را ترک کنند. پیش از این به اهالی توصیه شده بود برای احتیاط، اشیای قیمتی خود را از زیرزمین و همکف خارج کرده و در صورت امکان به زیرزمین منازل خود نروند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده