پیش بینی قیمت دلار ۱۳ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار روز شنبه همزمان با بازگشایی بازارها در دومین روز هفته بدون تغییر در روند رنج معامله شد. هرچند اخبار سیاسی حکایت از ادامه سیاست فشار حداکثری بر ایران دارد و وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه یک فرد و چهار نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا وضع کرده است، بازار ارز با ارزپاشی سیاست‌گذار همچنان در روند رنج قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 01
کد خبر: ۲۴۳۵۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت دلار در نخستین روز هفته بدون تغییر قیمت و با همان رقم هفته گذشته معامله شد. معامله‌گران معتقدند با وجود برخی سیگنال‌های نامساعد سیاسی، این اسکناس در حصار سیاست‌گذار اسیر شده است. قیمت دلار روز شنبه در پله هفتم کانال هشتم از کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری خود و مقابله با توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران، یک فرد و چهار نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا را تحریم کرد. این موضوع هرچند توجه معامله‌گران را جلب کرد، نتوانست در مقابل ارزپاشی سیاست‌گذار اثری بر قیمت دلار بگذارد.

 
گفتنی است معاملات طی هفته نیمه‌تعطیل جاری در انتظار برگزاری نشست شورای حکام و احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه ایران است. با وجود اینکه سفیران ایران و روسیه روز چهارشنبه در وین، در آستانه برگزاری نشست شورای حکام دیدار و رایزنی کردند، اما برخی از فعالان بازارهای مالی اثر هرگونه اخبار منفی در خصوص این نشست را بی‌تاثیر می‌دانند. آنها معتقدند سیاست‌گذار ثابت کرده دست پر است و فعلاً به دلار اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد.

فریز قیمت دلار در حالی برقرار است که تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند در شرایطی که بر اساس آمار ماهانه ۴۰ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه می‌شود و توانایی مهار تورم و نرخ بهره در اقتصاد وجود ندارد، آسان‌ترین و شاید تنها راه برای قدرت‌نمایی، مانور و دستکاری نرخ ارز است.

از سوی دیگر کارشناسان اقتصای از منظر معامله‌گران به بازار ارز نگاه می‌کنند و می‌گویند در حال حاضر معامله‌گران، بازار دلار و طلا را جذاب نمی‌بینند و بازارهای دیگر برایشان گیرایی بیشتری دارد. آنها به بی‌تحرکی بازار ارز و کاهش‌های پیاپی قیمت طلا و سکه اشاره می‌کنند و معتقدند،‌ مردم زمانی برای خرید به بازارهای مالی ورود می‌کنند که بازار در روند صعودی قرار داشته باشد. ریتم‌های باثبات و کاهش‌های محدود، مردم را به خرید و فروش ترغیب نمی‌کند.

 
باید گفت قیمت درهم روز شنبه ۱۲ خرداد افزایش محدود ۲۰ تومانی داشت و با رقم ۱۶ هزار و ۵۰  تومانی معامله شد. تتر کانال ۵۹ هزار تومانی را از دست داد و روی رقم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۵۰ تومانی با قیمت ۷۴ هزار۶۷۰ تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار ۸۴۰ تومانی به کار خود پایان داد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت.

شایان ذکر است اسکناس و حواله دلار در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی عرضه شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان عرضه شد./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده