اردوغان: وحشی‌ای به نام نتانیاهو باید متوقف شود-راهبرد معاصر

اردوغان: وحشی‌ای به نام نتانیاهو باید متوقف شود

رئیس‌جمهور ترکیه گفت «وحشی‌ای به نام نتانیاهو که منطقه ما و کل جهان را به فاجعه می‌کشد، باید متوقف شود.»
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
کد خبر: ۲۴۳۶۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور روز یکشنبه و در نشست حزب «عدالت و توسعه»، به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ضمن حمایت از مردم فلسطین گفت: «ترکیه با آزار و اذیت، قتل عام و بی‌عدالتی که ۷۶ سال در همه عرصه‌ها ادامه داشته، مخالف است. ما از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم.»

اردوغان، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک «وحشی» توصیف کرد و گفت «وحشی‌ای به نام نتانیاهو که منطقه ما و کل جهان را به فاجعه می‌کشد، باید متوقف شود.»

رژیم اشغالگر قدس از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

آمار قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۶ هزار و ۴۳۹ شهید و ۸۲ هزار و ۶۲۷ مجروح رسید هسات. به گفته منابع فلسطینی، از زمان آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه ۱۵ هزار کودک شهید شده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سخنرانی خود به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت ترکیه «به مبارزه با تروریسم» در شمال عراق و سوریه با هدف تضمین امنیت قلمرو ترکیه ادامه خواهد.

اردوغان گفت: «ترکیه تا زمانی‌که مناطق تحت نفوذ تروریست‌ها در شمال عراق و سوریه پاکسازی نشود، نمی‌تواند احساس صلح و آرامش داشته باشد». / آناتولی

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده