اخطار به مدارس غیردولتی با فضای غیراستاندارد-راهبرد معاصر

اخطار به مدارس غیردولتی با فضای غیراستاندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره فضای آموزشی غیراستاندارد برخی مدارس غیردولتی توضیح داد و گفت: به مدارس برای رعایت استانداردها اخطار می‌دهیم و فرصتی برای رعایت موارد اعطا می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، فضای آموزشی غیراستاندارد برخی مدارس غیردولتی موجب گلایه خانواده‌ها شده است.

 

در بسیاری از موارد، مدارس غیردولتی در یک واحد مسکونی دایر هستند که حداقل استانداردهای لازم برای یک محیط آموزشی را ندارند از جمله نداشتن حیاط یا حیاط بسیار کوچک، فرسودگی ساختمان و ...

 

در برخی مناطق شهر تهران منزل مسکونی 4 طبقه، فضایی که قبلا آزمایشگاه بوده است، سالن ورزشی غیرقابل استفاده آموزش و پرورش یا فضاهای فرسوده و بلااستفاده آموزش و پرورش به مدرسه غیردولتی تبدیل شده است.

 

در همین ارتباط عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به خبرنگار اجتماعی تسنیم گفت: فضای مدرسه، حیاط و ایمنی مدارس غیردولتی جزو خطوط قرمز سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است و به برخی از مدارس که استانداردهای مدنظر را نداشته باشند، مجوز نمی‌دهیم همچنین در بحث ظرفیت دانش‌آموزان به مدارس اخطار می‌دهیم چون محوطه مدرسه باید با تعداد دانش‌آموزان هماهنگ باشد.

 

وی افزود: فضای برخی از این مدارس اجاره‌ای است و به همین دلیل ممکن است استانداردهای لازم را نداشته باشند.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره مدارس غیردولتی که هم اکنون در فضای غیراستاندارد دایر هستند، گفت: این مدارس از گذشته مجوز را دریافت کرده‌اند و در هنگام تمدید مجوز حتماً باید استانداردهای اعلام شده را رعایت کنند و 6 ماه تا یک سال برای رعایت استانداردها فرصت می‌دهیم در غیر این صورت باید فضای مدرسه را تغییر دهند.

 

وی در پایان گفت: 2600 مدرسه غیردولتی در استان تهران داریم که فضای بسیاری از آنها ممکن است منزل مسکونی باشد.

 

وی در پایان گفت: 2600 مدرسه غیردولتی در استان تهران داریم که فضای بسیاری از آنها ممکن است منزل مسکونی باشد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده