سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

صحرایی: تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 20
کد خبر: ۲۰۹۳۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی، در اولین گردهمایی مسئولان کمیسیون‌های مدرسه‌یاری مجامع خیرین مدرسه ساز کشور، خانواده را محیط شکل گیری تربیت و تعلیم دانش‌آموزان دانست و افزود: مدرسه و آموزش و پرورش تنها متولیان تربیت نیستند. اساساً مدرسه کمکی به تربیت خانواده است این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد اشتباه است. تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود تا افراد وارد جامعه شوند. زمانیکه گروهی از اولیا که می‌توانند اولیای مستقیم آن مدرسه باشند و یا در عنوان خیرین مدرسه‌ساز در اداره مدرسه مشارکت کنند تأثیر بسیار خوبی دارد.

 

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: در هر ۶ ساحت سند تحول بنیادین که بعد از ساختن کالبد و فضای شکل گیری این ساحت‌ها در مدرسه است خیرین می‌توانند شرکت کنند. مسئله ما این است که پایه‌گذاری و پایه‌ریزی موضوعاتی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم ذیل مدرسه است. ما یک آئین‌نامه اجرایی برای مدرسه داریم که هر اتفاقی که در مدرسه قرار است رخ دهد به صورت سازمان یافته و منسجم و ساختار مند باشد.

 

صحرایی ادامه داد: در آئین نامه اجرایی مدارس این پیش بینی‌ها شده است. این آئین‌نامه بسیار فاخر است. برای اینکه ببینیم کجا سند تحول رفته و کجا نرفته است، یک راهکار این است که به این آئین نامه رجوع کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه عامل اصلی ارتباط درون و بیرون مدرسه است، افزود: امروز مسیر ساختن آینده ایران از مدرسه در مدرسه و با مدرسه می‌گذرد. کاری که خیرین مدرسه ساز انجام می‌دهند برای آینده کشور است.

 

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین حاضر در جمع گفت: گام اول را محکم بردارید. اینکه اینجا جمع شدید، نتیجه پختگی است. با توجه به اصل ۹۰-۱۰ اگر ۹۰ درصد اندیشه کنیم و بعد ۱۰ درصد فعالیت کنیم کار مستحکم پیش می‌رود. حرکت این قطار ممکن است در ابتدا کُند باشد، اما در ادامه با اندیشه درست سرعت می‌گیرد./ مهر

ارسال نظر