دیوان عدالت اداری: ادامه روند ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک منوط به بررسی مجدد شد-راهبرد معاصر

دیوان عدالت اداری: ادامه روند ساخت هتل ۳۰ طبقه ولنجک منوط به بررسی مجدد شد

دیوان عدالت اداری مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درخصوص صدور پروانه ساختمانی هتل ۳۰ طبقه در ولنجک را به جهت عدم رعایت ضوابط و مقررات نقض کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۳۹۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان بازرسی کل کشور شکایتی را به طرفیت شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی در دیوان عدالت مطرح کرد که در این شکایت تقاضای ابطال بند ۸ مصوبه شماره ۴۳۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران راجع به صدور پروانه ساختمانی هتل ۴۲ طبقه (۳۰ طبقه مثبت و ۱۲ طبقه منفی) در منطقه ولنجک تهران شده بود.

پس از طی مراحل اداری از سوی رئیس شعبه به جهت اهمیت موضوع دستور تعیین وقت رسیدگی و دعوت از طرفین صادر و این جلسه در تاریخ ۵ خرداد ماه برگزار شد در نهایت پس از استماع دفاعیات طرفین، به موجب دادنامه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ در خصوص شکایت سازمان بازرسی با توجه به اینکه طبق تبصره ۳ ماده ۵ قانون اصلاح قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر شده است در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران جلسات کمیسیون با حضور اکثریت اعضا رسمیت یافته و تصمیمات کمیسیون حداقل با چهار رای موافق معتبر است این در حالی است که در خصوص مصوبه مذکور حد نصاب موافقین محقق نشده و مضافاً اینکه دلیلی بر ابلاغ مصوبه به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اخذ نظریه از شورای عالی ارائه نشده است، با نقص مصوبه کمیسیون حکم به ورود شکایت سازمان بازرسی صادر و مقرر می‌شود کمیسیون مجددا طبق مقررات قانونی به موضوع رسیدگی کند.

چهار شخص حقیقی که از اساتید دانشگاه در حوزه شهرسازی و معماری بودند نیز به عنوان شاکی دادخواستی را در همین زمینه تقدیم کرده بودند که بدلیل اینکه ذینفع تشخیص داده نشده و دلیلی بر مجاورت و همسایگی ارائه نکرده‌اند لذا سمت آنها محرز نشده و قرار رد شکایت صادر شد. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده