توافق ایران و مصر درباره تسریع در رایزنی برای حل بحران غزه-راهبرد معاصر

توافق ایران و مصر درباره تسریع در رایزنی برای حل بحران غزه

مسئولان دستگاه دیپلماسی ایران و مصر بر حفظ سرعت رایزنی درباره روند روابط دوجانبه، راه‌های حل بحران کنونی نوار غزه و مقابله با چالش‌های مرتبط با آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی توافق کردند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۴۰۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر گفت سامح شکری وزیر امور خارجه این کشور امروز چهارشنبه تماس تلفنی از علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران دریافت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تصریح کرد: وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی از ابراز تسلیت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و اعزام وزیر امور خارجه به تهران برای عرض تسلیت، تشکر کرد.

وی افزود: دو طرف همچنین روابط دوجانبه مصر و ایران را مورد بررسی قرار داده و بر سر اهمیت دنبال کردن مسیر توسعه روابط دوجانبه جهت اطمینان از رسیدگی به همه مسایل باقی مانده با هدف فراهم کرد زمینه برای بازگرداندن روابط به حالت عادی بر اساس اصول احترام متقابل و حسن همجواری، تلاش برای دستیابی به منافع مردم مصر و ایران و حمایت از ثبات منطقه توافق کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین وضعیت نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این تماس تلفنی، دو طرف بر حفظ سرعت رایزنی درباره روند روابط دوجانبه، راه‌های حل بحران کنونی نوار غزه و مقابله با چالش‌های مرتبط با آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی توافق کردند. / ایسنا

کلمات کلیدی: غزه ایران مصر
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار