پیش بینی قیمت دلار ۱۷ خرداد ۱۴۰۳-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

قیمت دلار در حالی هفته نیمه‌تعطیل و رکودی خرداد را سپری می‌کند که معامله‌گران در انتظار نتیجه نشست شورای حکام نشسته‌اند. کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی را به عوامل بنیادی خارج از تحلیل‌های اقتصادی وابسته می‌دانند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 05
کد خبر: ۲۴۴۰۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  قیمت دلار روز چهارشنبه و بعد از دو روز تعطیلی پیاپی با کاهش ۵۰۰ تومانی در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران، افت قیمت دلار را متاثر از رکود تقاضا و تعطیلات روزهای میانی هفته جاری می‌دانند. علاوه بر آن، نتیجه شورای حکام که در روز جمعه ۱۸ خرداد پایان می‌یابد، برای معامله‌گران اهمیت دارد.

 
کارشناسان اقتصادی با نگاهی به افزایش قیمت دلار و از دست رفتن پله‌های ۶ و هفت کریدور پنجم، سقف بعدی اسکناس دلار را نیمه کانال اول کریدور ششم می‌دانند. آنها معتقدند در صورتی که این منطقه از دست برود اسکناس دلار در روند صعودی قرار می‌گیرد؛ در غیر این صورت بازار در حرکت رنج قرار خواهد داشت.

 
به نظر می‌رسد به دلیل کاهش تقاضا، احتمال ادامه‌دار شدن روند رنج دلار بالاست و تعطیلات نیز به رکود بازارها دامن زده است. کارشناسان اقتصادی کاهش بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی را به عوامل بنیادی خارج از تحلیل‌های اقتصادی وابسته می‌دانند.

 
گفتنی است قیمت درهم روز چهارشنبه با رقم ۱۶ هزار و ۱۳۰ تومانی معامله شد و کاهش ۵۰ تومانی داشت. تتر روی رقم ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومانی معامله شد و کاهش هزار تومانی پیدا کرد.

پوند انگلیس با افت ۳۰۰ تومانی با رقم ۷۵ هزار و ۱۲۰ تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار ۹۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت.

 
شایان ذکر است اسکناس دلار روز چهارشنبه ۱۶ خرداد با رقم ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان عرضه شد و تغییر قیمت نداشت./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار