۴۳۳۰ معلول از طریق آزمون در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند-راهبرد معاصر

۴۳۳۰ معلول از طریق آزمون در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از ۹ سال قبل تا به امروز باید ۵۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف دولتی استخدام می‌شدند که از این تعداد تنها ۱۶۰۰ نفر جذب شده‌اند، گفت: ۴۳۳۰ فرد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف استخدام می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
کد خبر: ۲۴۴۱۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی‌محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در حاشیه برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان در محل دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: این آزمون با تأکید رئیس‌جمهور شهید برگزار می‌شود و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و تأکید وزیر کشور تمامی‌ استانداران با فراهم کردن شرایط حضور معلولان در محل‌های برگزاری آزمون همکاری مطلوبی داشته‌اند.

 

وی‌ با اشاره به اینکه نخستین آزمون ویژه معلولان بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود، گفت: طبق این قانون دستگاه‌ها موظف هستند 3 درصد از سهمیه استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند که از زمان تصویب این قانون در 9 سال قبل تا به امروز باید 5500 نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف دولتی استخدام می‌شدند که از این تعداد تنها 1600 نفر جذب شده‌اند!

   

قادری با اشاره به همراهی سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و جهاد دانشگاهی در برگزاری این آزمون گفت: 12800 نفر از افراد دارای معلولیت در این آزمون شرکت کرده‌اند که 4330 نفر از آنها در 46 دستگاه دولتی جذب و استخدام خواهند شد.

 

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بر اساس آمار، استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان و مازندران بیشترین آمار شرکت‌کننده را در این آزمون داشته‌اند.

 

وی درباره فرایند ثبت‌نام برگزاری نخستین آزمون ویژه افراد دارای معلولیت گفت: از بهمن ماه سال گذشته فرایند ثبت‌نام برای آزمون آغاز و در ادامه نیز در چند نوبت این زمان تمدید شد و امروز شاهد برگزاری این آزمون با شرکت 12800 متقاضی دارای معلولیت هستیم.

 

قادری ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان لجستیک در برگزاری این آزمون فعالیت دارد همچنین پس از پایان‌ آزمون و اعلام نتایج آن، فرایند مصاحبه با افراد در دستگاه‌های مختلف آغاز خواهد شد؛ ضمن اینکه نماینده سازمان بهزیستی در فرایند تمامی ‌مصاحبه‌ها حضور خواهد داشت.

 

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: طبق آمار 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون بانوان هستند؛ همچنین شرکت‌کنندگان با سطح معلولیت‌های مختلف در این آزمون شرکت کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار