ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه-راهبرد معاصر

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز شنبه

براساس پیش‌بینی سازمان‌ هواشناسی، اولین موج جدید بارش‌های نیمه دوم خردادماه از شنبه وارد کشور خواهد شد که این سامانه برای نواحی شمال غربی، دامنه‌های زاگرس و نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
کد خبر: ۲۴۴۱۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (پنجشنبه، هفدهم خردادماه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 

جمعه و شنبه در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های کرمان و هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس و یکشنبه (۲۰ خرداد) در شمال غرب برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 

همچنین، آسمان تهران فردا صاف، بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، احتمال رگبار و رعدوبرق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد جمعه (۱۸ خرداد) صاف تا قسمتی قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۹و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

همچنین، برای نیمه دوم خرداد ماه شاهد آغاز بارش‌های بسیار خوبی در بخش‌های وسیعی از استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور خواهیم بود و استان‌های شمال غربی، دامنه‌های زاگرس و همچنین نوار شمالی کشور برای ۱۵ روز آینده شاهد بارش‌های بسیار خوبی خواهند بود که ورود به یک دوره بارشی را نشان می‌دهد.

 

اولین موج بارشی خوبی که طی این مدت وارد خواهد شد طی روزهای ابتدایی هفته آینده بارش‌های خوبی را در منطقه رقم خواهد زد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار