شویگو: هرگونه گفت‌وگویی درباره اوکراین بدون حضور روسیه بی‌فایده است-راهبرد معاصر

شویگو: هرگونه گفت‌وگویی درباره اوکراین بدون حضور روسیه بی‌فایده است

دبیر شورای امنیت روسیه در سخنانی هرگونه مذاکره در خصوص اوکراین را بدون حضور روسیه بی‌فایده توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 06
کد خبر: ۲۴۴۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه امروز پنج‌شنبه در سخنانی اعلام کرد که هرگونه گفت‌وگویی درباره اوکراین بدون حضور روسیه بی‌فایده است، به ویژه آن که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به صورت جدی برای برقراری صلح تلاش نمی‌کنند.

 

شویگو در نشست کمیته امنای شوراهای امنیت سازمان معاهده امنیت جمعی گفت: قرار است در هفته پیشرو آن چه کنفرانس صلح خوانده می‌شود در سوئیس برگزار شود. یکی از اهداف این کنفرانس نشان‌دادن مشروعیت زلنسکی در تصدی پست ریاست جمهوری اوکراین است.

 

دبیر شورای امنیت روسیه افزود: در درجه نخست روشن است که هرگونه گفت‌وگویی در خصوص اوکراین بدون حضور روسیه بی‌فایده است و در درجه دوم نیز واضح و مبرهن است که کشورهای ناتو به صورت جدی برای برقراری صلح نمی‌کوشند.

 

شویگو ادامه داد: غرب به کمک مالی و تسلیحاتی به نظام کی‌یف ادامه می‌دهد و مربیان نظامی غربی به آموزش فشرده نظامیان اوکراینی می‌پردازند.

 

این در حالی است که کمی پیش‌تر بزرگترین حزب پارلمان سوئیس یعنی حزب «اتحادیه دموکراتیک میانه» از مقامات این کشور خواسته بود که از روسیه برای حضور در کنفرانس اوکراین در روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن جاری دعوت به عمل آورند.

 

از سوی دیگر «ولادمیر خوخلوف» سخنگوی سفارت روسیه در برن اعلام کرد که سوئیس از روسیه برای شرکت در کنفرانس اوکراین دعوتی به عمل نیاورده است، اما مسکو در هر صورت در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

 

گفتنی است سوئیس قرار است در اجلاسی دو روزه (۱۵ و ۱۶ ژوئن -۲۶ و۲۷ خرداد) در شهر «لوسرن» میزبان سران کشورهای اروپایی باشد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار