تایید تصویب توافقنامه‌ تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران-راهبرد معاصر

تایید تصویب توافقنامه‌ تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران

مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران از سوی دومای روسیه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 07
کد خبر: ۲۴۴۱۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ میرهادی سیدی ضمن تایید خبر تصویب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این موافقتنامه در ۴ دی ۱۴۰۲ به امضا رسیده بود و هم اکنون در مرحله تصویب ملی توسط مجالس قانونگذاری ایران و پنج کشور اوراسیا( روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس) است.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری موافقت‌نامه‌ها را امضا نمی کنند بلکه آن‌را به تصویب می‌رساند. در ایران و ۴ کشور اوراسیا نیز موافقتنامه تجارت آزاد در مسیر تصویب قرار دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دومای روسیه توافقنامه‌ را تصویب کرد، گفت: این احتمال وجود دارد ظرف مدت یک هفته این توافقنامه از سوی رییس جمهور روسیه امضا شود و با تایید ریاست جمهوری روسیه تصویب ملی آن کامل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از امضای این توافقنامه تسهیل تجارت بین کشورهای اوراسیا و ایران از طریق کاهش یا رفع موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای و حمایت از تعاملات اقتصادی و تجاری است.

 در همین رابطه میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه گفت: چشم‌انداز این اتحادیه اطمینان از اجرایی شدن یک توافقنامه تجارت آزاد در مقیاس کامل با ایران است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده