بازار ارز در آرامش؛ صدور قطعنامه هسته‌ای بر علیه ایران نگرفت-راهبرد معاصر

بازار ارز در آرامش؛ صدور قطعنامه هسته‌ای بر علیه ایران نگرفت

مرتضی افقه؛ استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی درباره صدور قطعنامه هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: چند مدتی است که بازار ارز آرامش و ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ بنابراین اجرای این قطعنامه نیز نمی‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرتضی افقه؛ استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی درباره صدور قطعنامه هسته‌ای علیه ایران بیان کرد: چند مدتی است که بازار ارز آرامش و ثبات نسبی را تجربه می‌کند؛ بنابراین اجرای این قطعنامه نیز نمی‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی افزود: در زمان صدور قطعنامه نقش کارگزاران و بازیگران ارز اهمیت دارد؛ چون این افراد  بیشتر از سایر مردم جامعه از اخبار و موارد موثر بر بازار ارز آگاهی دارند.

 

افقه گفت: اجرایی شدن این قطعنامه در بلندمدت هیچ اثری بر روی بازارهای مالی ندارد و حتی در کوتاه مدت نیز نمی‌تواند آثار جدی بر روی اقتصاد و بازار ارز بگذارد.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: این قطعنامه به علت اینکه آمریکا نیز موافق آن نیست اثر جدی و عمیقی بر روی اقتصاد نمی‌گذارد البته همراه با جریان‌های روانی است، چون متغیرهای اقتصادی به مسائل روانی حساس هستند.

 

وی افزود: در نهایت باید بگوییم با صدور این قطعنامه تاثیر حقیقی و پایداری بر روی بازارهای مالی رخ نمی‌دهد؛ حتی اگر نوسانی ایجاد شود آن کوتاه مدت و موقتی است و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شرایط به ثبات خود باز می‌گردد.

 

این استاد اقتصاد در پایان تاکید کرد: باز هم تاکید می‌کنم، این قطعنامه روی اقتصاد و بازار ارز  آثاری ندارد و شاید جنبه روانی آن هم به صورت کوتاه مدت باشد که  بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود؛ در نتیجه جایی برای نگرانی و حتی ورود بازار ساز به بازار ارز وجود ندارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده