افشاگری آمریکا از محتویات بسته جدید کمک به اوکراین-راهبرد معاصر

افشاگری آمریکا از محتویات بسته جدید کمک به اوکراین

وزیر خارجه آمریکا بسته جدید کمک به اوکراین را تایید و اعلام کرد که این بسته در جنگ علیه روسیه به کی‌یف کمک خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، بسته کمکی جدید  این کشور به اوکراین را تایید و اعلام کرد این به تقویت دفاع هوایی اوکراین در برابر عملیات نظامی روسیه کمک خواهد کرد.

 

براساس گزارش صدی البلد، بلینکن توضیح داد که کمک‌های آمریکا شامل موشک‌های رهگیر پدافند هوایی، سیستم‌های توپخانه، مهمات، موشک ضد زره، سلاح‌های ضد تانک و سایر قابلیت‌ها است.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز جمعه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در پاریس دیدار کرد و از کمک‌های جدید به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جنگ جهانی دوم خبر داد.

 

به گزارش روزنامه هیل، جو بایدن در اواخر ماه آوریل یک الحاقیه امنیت ملی ۹۵ میلیارد دلاری را امضا کرد که شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین در جنگ علیه نیروهای روسیه بود.

 

از سویی دیدار بین دو طرف تمامی توقعات زلنسکی را از آمریکا برآورده نکرد با این وجود تغییر رویکرد بایدن در استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه اهدافی در داخل خاک روسیه که مورد حمایت دیگر کشورهای عضو ناتو نیز قرار گرفته، احتمال واکنش متقابل از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در پی دارد./ باشگاه خبرنگاارن

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده