گفتگوی بلینکن با همتای قطری درباره پاسخ ایران و حزب الله به تجاوز اسرائیل-راهبرد معاصر

گفتگوی بلینکن با همتای قطری درباره پاسخ ایران و حزب الله به تجاوز اسرائیل

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پی تجاوز اسرائیل به بیروت و تهران و شهادت فواد شکر از فرماندهان مقاومت لبنان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و پاسخ تلافی جویانه ایران و حزب الله به تل آویو، با همتای قطری خود گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 05
کد خبر: ۲۵۳۴۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از یک منبع آگاه از این تماس گفت: بلینکن، وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، درباره حملات احتمالی ایران و حزب الله علیه اسرائیل گفتگو کرد.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد: بلینکن و نخست وزیر قطر بر لزوم کاهش تنش تاکید کردند.

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه با وزرای خارجه گروه ۷ درباره نیاز فوری به کاهش تنش در خاورمیانه گفتگو کرد. بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و وزرای خارجه گروه ۷ درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش‌بسی که آزادی گروگان‌ها را تضمین می‌کند و امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم می‌کند، گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود:آن‌ها همچنین در مورد چگونگی تاثیر آتش بس در غزه به برقراری صلح و ثبات بیشتر در منطقه گفتگو کردند. وزیر خارجه آمریکا و همتایان وی در گروه ۷ بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید کرده و برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها حداکثر خویشتنداری را از سوی همه طرف‌ها خواستار شدند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده