بلینکن برای هشتمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند-راهبرد معاصر

بلینکن برای هشتمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در هشتمین سفر منطقه‌ای دو روزه خود به غرب آسیا اوایل هفته آینده به فلسطین اشغالی و پس از آن مصر، اردن و قطر با هدف پیشبرد مذاکرات آتش بس در غزه سفر خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 08
کد خبر: ۲۴۴۲۲۱

به گزارش راهبرد معاصر،‌ منابع عبری زبان گزارش دادند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است هفته آینده در ادامه سفر دوره‌ای جدید خود در منطقه غرب آسیا باهدف تلاش برای مذاکرات آتش بس به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

 

شبکه خبری الجزیره جمعه شب به نقل از «اسرائیل الیوم» گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده در هشتمین سفر منطقه‌ای خود با محوریت پیشبرد مذاکرات آتش بس در غزه میان رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه غرب آسیا سفر خواهد کرد.

 

به گزارش منابع عبری زبان، این هشتمین سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه بعد از آغاز جنگ غزه است و وی بعد از سفر به فلسطین اشغالی به کشورهای منطقه از جمله مصر، اردن و قطر برای پیشبرد آتش بس سفر خواهد کرد.

 

در همین راستا، پایگاه خبری العربی الجدید به نقل از وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه بین ۱۰ تا ۱۲ ماه میلادی جاری (ژوئن) با سفر به تل آویو، مصر، قطر و اردن آغاز خواهد شد و بر اساس آنچه که در این بیانیه آمده است، محور رایزنی‌ها تلاش برای مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس خواهد بود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده